۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۴۸۱۷۹۱
مدیر حوزه های علمیه خواهران ایلام:

زمینه همکاری بسیج طلاب و حوزه های علمیه بیشتر شود

مدیر حوزه های علمیه خواهران ایلام گفت: تفاهم نامه اخیر فی مابین مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منعقد شده، این تفاهم نامه، زمینه همکاری بیشتر بین دو نهاد را فراهم می سازد و نیاز است برای اجرایی شدن موارد مذکور در تفاهم نامه در استان، شورای استانی تشکیل گردد.
حسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام سید نواب حسنی،  مدیر حوزه های علمیه خواهران استان ایلام، امروز در دیدار با مسؤولان بسیج طلاب استان ایلام به بیان تاریخچه ی  تأسیس حوزه های علمیه خواهران اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اهداف مشترک بین بسیج و حوزه های علمیه، تفاهم نامه هایی بین این دو نهاد از طرف مرکز، به امضا رسیده است  که اولین تفاهم نامه در سال 85، بوده است .

 وی افزود: تفاهم نامه اخیر فی مابین مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و نماینده  ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منعقد شده، این تفاهم نامه زمینه همکاری بیشتر بین دو نهاد را فراهم می سازد و نیاز است برای اجرایی شدن موارد مذکور در تفاهم نامه، شورای استانی تشکیل گردد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محسن عبادی، مسؤول بسیج طلاب، حوزه های علمیه خواهران را بسیار فعال تر از پایگاههای بسیج طلاب برادران دانست و تصریح کرد: از بین 14 پایگاه بسیج طلاب در استان هفت پایگاه متعلق به خواهران طلبه و هفت پایگاه متعلق به برادران طلبه است که پایگاه های بسیج خواهران بسیار فعال تر  می باشند.

وی ادامه داد: در مقابل این فعالیت ها، بسیج  نیز تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و ایجاد شرایط بهتر جهت اجرای برنامه های بسیج در مدارس علمیه خواهران به کار می گیرد.

حجت الاسلام عبادی درباره اردوی راهیان نور گفت: در سال جاری، خواهران مبلغه در کاروان های راهیان نور ویژه ی دانش آموزان و دانشجویان، به عنوان روحانی کاروان حضور چشمگیری داشته و خوب درخشیده اند.

وی وظیفه مبلغان در برطرف نمودن آسیب های اجتماعی  را مهم توصیف کرد و تاکید کرد: باید در زمینه ی آسیب های اجتماعی، کارگروه های تشکیل شود و بعد از مشخص شدن این آسیب ها در هر شهرستان، مبلغانی که در آن زمینه از توانایی و مهارت کافی برخوردارند، برای رفع آسیب ،به آن منطقه اعزام شوند.

گفتنی است درادامه ی این جلسه با ارائه ی گزارشی از فعالیت های فرهنگی و پژوهشی خواهران طلبه از سوی  معاون آموزش و پژوهش و معاون فرهنگی مدیریت حوزه های خواهران استان، راهکارهایی جهت تعامل بیشتر دو نهاد مطرح شد.

همچنین مقرر گردید با توجه به شروع پذیرش حوزه های علمیه خواهران، اطلاع رسانی مناسب از طرف بسیج طلاب، به پایگاه های بسیج استان انجام شود./879/202/ب1

 

ارسال نظرات