۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۴۸۱۷۴۱

آزمون روحانیان عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی برگزار شد

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی از برگزاری آزمون روحانیان عتبات عالیات استان خبر داد و گفت: نتايج آزمون در نیمه دوم فروردین ماه سال آینده اعلام می شود.
آزمون روحانیان عتبات عالیات آذربایجان‌شرقی

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، از برگزاری آزمون روحانیان عتبات عالیات استان خبر داد و اظهار داشت: این آزمون همزمان با سراسر کشور در سالن اجتماعات دبیرستان پسرانه میثاق تبریز برگزار شد.

وی با بیان این‌که تعداد واجدان شرایط شرکت در آزمون 116 نفر بودند که به علت بارش برف و کولاک شدید در استان تعداد 95 نفر در آزمون شرکت کردند، خاطرنشان کرد: شرط قبولي در اين آزمون كسب حداقل 60 درصد امتیاز  می باشد و كساني كه امتيازات لازم را بدست آورند به مرحله بعدي شامل مصاحبه و ارزيابي راه خواهند يافت.

امام جمعه مراغه با اشاره به موارد طرح شده در این آزمون، یادآور شد: هر داوطلب در اين آزمون در مدت 90 دقيقه به 90 سؤال از دروس احكام، عقايد، تاريخ اسلام و اماكن و اطلاعات عمومي پاسخ داد و براي نظارت بر حوزه‌هاي برگزاري آزمون يك نفر ناظر آزمون از مرکز در تبریز حضور داشته است.

وی افزود: شركت كنندگان در آزمون در بخش احكام عمومي به 25 سوال با ضريب 2، عقايد 20 سوال با ضريب 2، تاريخ اسلام و اماكن 30 سوال با ضريب 2 واطلاعات عمومي 15 سؤال با ضريب یک كه مجموعا 165 امتياز مي شود پاسخ دادند و در نهایت كساني كه در اين آزمون 60 درصد امتياز را كسب كنند؛ پذيرفته می شوند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در آذربایجان‌شرقی داشتن گواهي اتمام كامل دروس كتبي و شفاهي پايه هفت از مركز مديريت حوزه علمیه قم، اصفهان و خراسان رضوي، معمم بودن، دارا بودن حداقل 27 سال و حداكثر 55 سال و كسب امتياز لازم در آزمون كتبي، مصاحبه، نوار و آموزش را از شرايط اختصاصي داوطلبان برشمرد.

وی با بیان این‌که پس از گذراندن این مراحل؛ اسامی برگزیدگان برای شرکت در دوره های آموزشی به مديريت آموزش بعثه مقام معظم رهبري معرفي مي شوند، افزود:  هدف از برگزاری این آزمون  جذب و گزینش روحانیا ن مستعد، جهت اعزام به عنوان روحانی با کاروان های عتبات عالیات است.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که نتايج اين آزمون در نیمه دوم فروردین ماه، از طریق سایت اینترنتی azmoon.hajj.ir اعلام خواهد شد، گفت: اهمیت و حساسیت فعالیت روحانیان در کاروان‌های عتبات عالیات بسیار مورد توجه است، از این رو نهایت دقت در جذب و گزینش صورت می گیرد./935/302/ب2

ارسال نظرات