۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۸۱۷۳۸
مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی:

سلامت روح در گرو کسب روزی حلال است

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهرستان چگنی با بیان این که لقمه حلال چشمه های حکمت را در زندگی انسانها جاری می کند، گفت: سلامت روح انسان درگرو کسب روزی حلال است و با توجه به این مهم باید تلاش کرد معنویت و اخلاق در جامعه را ارتقا بخشید.
حجت الاسلام لرستانی

حجت الاسلام علی لرستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با محوریت کسب روزی حلال، بیان داشت: دین مبین اسلام در هر زمینه ای از زندگی نسبت به روح، سلامت و کمال انسانها توجه ویژه ای داشته است.

وی با بیان اینکه کسب رزق و روزی و مال حلال روحیه معنوی را ارتقاء می بخشد، افزود: سلامت روح انسانها وابسته به استفاده صحیح و مطلوب از مال حلال است و بی توجهی به این موضوع پیامد های منفی و مخربی را برای انسانها در پی دارد.

حجت الاسلام لرستانی با اشاره به اینکه خداوند متعال در سوره مائده می فرماید: «وکلوا مما رزقکم الله حلالاطیبا واتقوا الله؛ از هر چیز حلال و پاکیره ای که خدا روزی شما کرده است بخورید و پرهیزکار باشید.»، عنوان داشت: هرکدام از ما باید دنبال کسب و کار حلال باشیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند می فرمایند: ای احمد عبادت ده قسم است که 9 قسم آن در طلب روزی حلال است، اظهار داشت: مال حلال دل انسان را نورانی و لقمه حرام دل را تاریک می کند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه چگنی با بیان اینکه لقمه حلال چشمه های حکمت را در زندگی ما جاری می کند، یادآور شد: خوردن لقمه حلال انسان را پرهیزکار می کند و پیامبر(ص) در این زمینه می فرمایند: هر کس چهل روز خوراک حلال بخورد خداوند قلبش را نورانی می کند.

وی افزود: قرار گرفتن انسان در مسیر تقوای الهی و پیدا کردن حال و هوای عبادت، استجابت دعا، برکت در روزی، عمر و آمرزش گناهان، سعادت در دنیا و آخرت از آثار و برکات کسب روزی حلال است.

حجت الاسلام لرستانی با تأکید بر ضرورت دوری از خوردن لقمه حرام و شبهه ناک بیان داشت: اسلام انسان را در کسب روزی آزاد قرار داده است ولی هرگز اجازه نداده که او در این راستا مسیری را پیش گیرد که اخلاق را فاسد و او را در معرض سقوط قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال برای تمام مخلوقات روزی حلال مقدر فرموده است، اظهار داشت: اگر انسان عجله نکند و قناعت پیشه سازد تمام رزق مقدرش به او خواهد رسید.

کارشناس علوم دینی در لرستان با بیان اینکه افرادی که از کسب حرام پرهیز نمی کنند، خیال می کنند اگر از مال حرام صرف نظر کنند کمبودی در معاششان پدید می آید و سخت گرفتار می شوند، گفت: خداوند می فرماید هیچ جنبنده ای در زمین نیست مگر اینکه روزی او بر خدای متعال است.

وی گرفتاری در دنیا، بی برکتی اموال، عدم مقبولیت عبادات، عدم استجابت دعا، قساوت قلب و تأثیر منفی در نسل را از آثار مخرب مال و روزی حرام عنوان کرد.

حجت الاسلام لرستانی یادآور شد: پیامبر(ص) در زمینه کسب مال حرام می فرمایند: هر کسی مالی را از راه حرام کسب کند اگر آن را صدقه بدهد از او پذیرفته نمی شود و اگر آن را باقی بگذارد و بمیرد توشه دوزخش می شود.

وی بیان داشت: با کسب روزی حلال و خدمت صادقانه باید در جهت تقویت معنویت خویش و تربیت فرزندان خود گام برداشته و در جهت رسیدن به سعادت دنیا و آخرت تلاش کنیم./9459/303/ب2

ارسال نظرات