۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۸۱۷۳۲

انتقاد امام جمعه قطیف از افزایش سن ازدواج در عربستان

امام جمعه قطیف عربستان ضمن انتقاد از افزایش سن ازدواج بر ضرورت تسهیل در امر ازدواج جوانان تاکید کرد.
حجت الاسلام شيخ حسن صفار امام جمعه قطيف عربستان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن صفار امام جمعه قطیف عربستان طی سخنانی در مسجد الرساله بر ضرورت مشارکت همه اعضای خانواده در اداره منزل تاکید کرد و گفت: هر کدام از اعضای خانواده باید به فکر مسائل جاری منزل خود باشند و همه تلاش خود را برای رفع مشکلات انجام دهند.

وی افزود: مشارکت همه اعضای خانواده در مسائل منزل، روحیه مسؤولیت پذیری را بالا برده و موجب سربلندی و پیروزی در بسیاری از مسائل منزل خواهد شد.

امام جمعه قطیف از بی مبالاتی برخی از اعضای خانواده‎ها انتقاد کرد و بیان داشت: سهل انگاری در مسائل خانه موجب بی نظمی در خواب و وعده‎های غذا می‎شود که آثار منفی بسیاری برای یک خانواده درپی دارد.

وی ادامه داد: اعضای خانواده نباید در مسائل مالی به یک فرد مثلا پدر یا مادر متکی باشند و بقیه اعضا هیچ گونه مسؤولیتی را نپذیرند.

حجت الاسلام صفار با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) تصریح کرد: بهترین مردم آن کسانی هستند که به دیگران خیر برسانند و مایه افتخار باشند.

وی تاکید کرد که وظایف خانه باید به بخش‎های مختلف تقسیم و بین اعضای خانواده توزیع شود زیرا چنین عملی آثار تربیتی بسیار درپی خواهد داشت.

امام جمعه قطیف در پایان از افزایش سن ازدواج دختران و پسران به شدت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی و فراهم کردن شرایط ازدواج آسان جوانان شد./994/ب902/د

ارسال نظرات