۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۸۱۷۱۶
مديرکل تشکل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي مطرح کرد؛

ضرورت ايجاد خاکريزهاي مردمي برای مقابله با هجمه های فرهنگی

مدیرکل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که امروز نیازمند برنامه ریزی مناسب و هدفمند در نشر و گسترش مبانی دینی و ارزشی در جامعه هستیم، گفت: نقش اصلي سازمان تبليغات اسلامي، ايجاد خاکريزهاي مردمي در حوزه فرهنگ است.
مقابله با هجمه فرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، رضا معممي مقدم، مديرکل تشکل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي امروز در دومين نشست دبيران و مسؤولان اجرايي کانون هاي فرهنگي تبليغي استان به دغدغه ها و رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ اشاره کرد و گفت: سازمان تبلیغات اسلامی بر اساس تأکید مقام معظم رهبری درباره جوشش فعاليت هاي خودجوش مردمي در حوزه فرهنگ با استفاده از ظرفيت هاي موجود در حال آماده کردن خاکريزهاي مردمي در بخش فرهنگي است و اين پويايي  را در وجود هيأت های مذهبي، کانون هاي فرهنگي و تبليغي و موسسات قرآنی نهادينه خواهد کرد.

وي در ادامه با اشاره به حضور چشمگير مردم در يوم الله بيست و دوم بهمن امسال و حضور پرشور جوانان و نوجوانان در پويش هاي مردمي در سال هاي اخير، افزود: نقش مردم در منظومه و مکتب امام خميني(ره) بسيار اثرگذار و بي بديل است و مبناي حرکت امام خميني(ره) با حمايت هاي عموم مردم ايران اسلامي شروع شد و پيروزي ها در همه عرصه هاي مختلف با ايمان و بصيرت مردم ايران اسلامي ادامه خواهد داشت.

معممي مقدم سازمان تبليغات اسلامي را بسترساز ايجاد ظرفيت هاي مردمي در عرصه هاي مختلف فرهنگي دانست و بيان داشت: سازمان تبليغات اسلامي با هدف ايجاد ظرفيت هاي مردمي در حوزه فرهنگ از سوی امام راحل تشکيل شد و امروز هم اين مردم هستند که بيشترين نقش را در  نظام اسلامي در حوزه فرهنگ و فعاليت هاي فرهنگي ايفاء مي کنند.

مديرکل تشکل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي با اشاره به برخي ويژگي هاي دشمنان در نظام اسلامي اشاره کرد و تصريح کرد: دشمن شناسي و رصد فعاليت هاي معاندانه دشمنان امروز بايد اولويت فعاليت کانون هاي فرهنگي و تبليغي قرار گيرد، اما در کنار آن هم بايد در خصوص دوست شناسي و جذب مخاطب براي حوزه فعاليت هاي ديني و فرهنگي هم برنامه ريزي مدون و دقيق داشت.

اين مسؤول فرهنگي با تأکيد بر تقويت جبهه گفتمان انقلاب اسلامي و با اشاره به اينکه جبهه انقلاب اسلامي کانون توجهات جهاني است، خاطرنشان کرد: دشمن با توجه به کارآمدي نظام اسلامي در سه دهه اخير و با توجه به رشدهاي چشمگير در حوزه علمي، سياسي، اجتماعي و فرهنگي و حتي در اقتصاد با توجه به تحريم ظالمانه در صدد ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامي است که خوشبختانه امت بصير ايران اسلامي  در راهپيمايي بيست دوم بهمن مشت محکمي بر دهان  اين ياوه گويي هاي مستکبران عالم زد.

معممي مقدم برگزاري مراسم اعتکاف، پياده روي عظيم اربعين حسيني و دیگر برنامه های فرهنگی و تبلیغی را رويش هاي انقلاب اسلامي در سال هاي اخير دانست و تأکيد کرد: بايد براي هر چه باشکوه تر شدن اين برنامه ها و شعائر ديني در کشور برنامه ريزي دقيق و مستمري صورت گيرد.

مديرکل تشکل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي با انتقاد از برخي اظهار نظرها درباره دريافت وجه در قبال اعزام سوريه از سوی مدافعان حرم، بيان داشت: شهيد بزرگوار رحيم کابلي اسطوره جهاد و مقاومت هم در حوزه فرهنگ بود و هم در حوزه ايثار و شهادت و در هر دو جبهه از خود نامي نيک به يادگار گذاشت و اين همه بصيرت و دلدادگي درخط ولايت را نمي شود  با هيچ رقم  ارزش گذاري کرد.

اين مسؤول فرهنگي آسيب هاي اجتماعي را معضل امروز جوامع اسلامي دانست و تأکيد کرد: آسيب هاي اجتماعي مسأله اي حل نشدني نيست ولي بايد براي رفع آن در جامعه اسلامي تلاش و همت داشت که با توجه به ظرفيت هاي کانون هاي فرهنگي و تبليغي، هیأت های مذهبی و تشکل دینی مي توان در کاهش و شناخت اين آسيب ها نقش آفريني کرد.

معمی مقدم با بیان این که نباید نقش تشکل های دینی در رفع آسیب های اجتماعی و گسترش مبانی دینی و فرهنگی در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز باید از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تقویت مبانی دینی جامعه به ویژه نسل جوان بهره گیریم.

وی با اشاره به این که امروز نسل جوان جامعه با یک بحران مهم رو به رو است که اگر به موقع در این باره گام برنداریم ممکن است عواقب جبران ناپذیری را در پیش داشته باشد، تصریح کرد: دشمن همه توان خود را برای از بین بردن هویت دینی نسل جوان به کار گرفته است.

مديرکل تشکل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي با بیان این که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بر پایه ارزش های دینی است، خاطرنشان کرد: دشمن می کوشد با همه ابزارهای تبلیغی که امروز در اختیار دارد دین و ارزش های انقلاب را در جامعه کمرنگ کند.

معممی مقدم با اشاره به این که ایستادگی در برابر هجمه های فرهنگی سازمان یافته و گسترده دشمن نیازمند یک برنامه ریزی هدفمند است، تصریح کرد: امروز ظرفیت های فرهنگی بسیار خوبی در کشورمان وجود دارد که در صورت بهره گیری مناسب از آن می توان توطئه فرهنگی دشمن را خنثی کرد./950/202/ب2

ارسال نظرات