۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۴۸۱۷۰۴
حجت الاسلام ماندگاری:

حضرت فاطمه زهرا با وصیت خود از مظلومیت امام علی و ولایت دفاع کرد

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به حق مجاهدت و نصرت به عنوان آخرین دیوار حصن ولایت و بیان اینکه حق جهاد در راه دفاع از ولایت یعنی چیزی را برای خود نگه نداریم، گفت: حضرت فاطمه زهرا(ع) در راه دفاع از ولایت مال، آبرو، نطق و جان خود را دادند و ایشان با وصیت خود از مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) و ولایت دفاع کردند.
ماندگاری

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی ولایتمداری است و خداوند وعده داده که هرکس ولایتمدار باشد از انحراف، اضطراب، سقوط ایمنی پیدا خواهد کرد.

رییس موسسه سیره شهدا با بیان این که حصن ولایت به چهار دیواری شبیه است که چهار وجه آن محبت، معرفت، تسلیم، و مجاهدت و نصرت می باشد، اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) حق محبت ولایت و همچنین امام علی(ع) را ادا کرد و حضرت حق معرفت به علی بن ابیطالب(ع) را بیش از دیگران شناخت.

وی با اشاره به حق اطاعت و تسلیت نسبت ولی خدا و آیه 65 سوره نساء مبنی براین که «فَلا وَ رَبِّکَ لا یُؤْمِنُونَ حَتّى یُحَکِّمُوکَ فیما شَجَرَ بَیْنَهُمْ ثُمَّ لا یَجِدُوا فی أَنْفُسِهِمْ حَرَجاً مِمّا قَضَیْتَ وَ یُسَلِّمُوا تَسْلیماً»، ادامه داد: حق اطاعت براساس آیه یعنی اینکه ولی خدا هر دستوری را دادند باید تسلیم او باشیم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان این که دستورات ولی خدا به سه نوع تقسیم می شوند، افزود: گاهی ولی خدا دستوری می دهد که دستور و فلسفه آن واضح است که در جایگاه و مرتبه سوم دستورات قرار دارد؛ ترک نماز براساس فتوای پیامبر(ص) ائمه اطهار(ع) و فقها در هنگامی که به مال انسانی ضرری وارد شود مصداق بارز این نوع دستور است.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این که در نوع دوم دستورات ولی خدا دستور واضح اما فلسفه آن مشخص نیست که نمونه آن تعداد رکعت های نماز روزانه است، گفت: تسلیم شدگان این دستور همچون برندگان مدال نقره مسابقات هستند.

رییس موسسه سیره شهدا با اشاره به این که در نوع سوم دستورات ولی خدا دستور واضح اما فلسفه روشن نمی باشد و انسان گمان می کند که دستور اشتباه است، ابراز داشت: داستان حضرت خضر(ع) و حضرت موسی(ع) مصداق این نوع دستور است؛ هنگامی که فلسفه دستور مشخص می شود متوجه زیبایی آن می شویم.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که اطاعت و تسلیم نسبت به دستورا خدا همچون نماز جماعت است که باید پیرو افعال آن باشیم، گفت: پیروی از امام زمان(عج) باید بدون سوال باشد چراکه اعتقاد به ارتباط او با خدا داریم.

وی با اشاره به حق مجاهدت و نصرت به عنوان آخرین دیوار حصن ولایت، بیان داشت: حق جهاد در راه دفاع از ولایت یعنی اینکه چیزی را برای خود نگه نداریم. حضرت فاطمه زهرا(ع) در راه دفاع از ولایت مال، آبرو، نطق و جان خود را دادند.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(ع) با وصیت خود از مظلومیت امیرالمؤمنین(ع) و ولایت دفاع کرد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مصداق آیه «یَآ أَیُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْكُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ‏» است./9453/302/ب1

ارسال نظرات