۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۴۸۱۶۹۴

تبیین اوضاع شیعیان جهان و نقش قدرت آنها در منطقه غرب آسیا

ملاکهای تشخیص اسلام آمریکایی چه چیزهایی است، ما از کجا بفهمیم این اسلام، اسلام حقیقی و اسلام ناب است. برای اینکه بفهمیم اسلام ناب محمدی چیست و اسلام آمریکایی چیست یک‌سری ملاک‌هایی دارد که باید بدانیم. درباره این فکر کنید.
محسن مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حجت‌الاسلام محسن مومنی، در کارگاه «تجارب استکبارستیزی نبوی در صدر اسلام» گفت: بحث تاریخی خیلی مهمی این وسط هست، تاریخ را به دو بخش تقسیم می‌کنند؛ یکی علمای قبل از بنی‌اسرائیل و علمای بنی‌اسرائیل و انبیای قبل از بنی‌اسرائیل و انبیای بنی‌اسرائیل و اتفاقی که در حکومت حضرت آدم (ع) افتاد تا حضرت موسی علیه السلام جریانی که از دل حکومت حضرت موسی شروع شد یک سازمان در دل حکومت حضرت موسی علیه السلام شکل گرفت، بعد از آنکه حضرت موسی از دنیا رفت قوم بنی‌اسرائیل از نوادگان حضرت یعقوب بودند و در شهر مصر ساکن بودند.

رسالت و مأموریت حضرت موسی گرفتن فلسطین و قدس بود. حضرت ابراهیم در این ماجرا دو فرزند دارد به نام اسماعیل و اسحاق، اسماعیل را در مکه گذاشت و اسحاق را در فلسطین. این محدوده جغرافیایی فلسطین تا مکه، فاصله جغرافیایی بین مکه تا فلسطین برای ما بسیار مهم بوده و برای دشمن هم بسیار مهم است.

مهم بودن این منطقه برای چیست؟ چرا این منطقه برای‌شان قلب دنیاست؟ چرا این منطقه را اگر کسی گرفت یعنی از فلسطین گرفت تا مکه و از این طرف اگر مصر را گرفت تا افغانستان شما ببینید چه جغرافیای وسیعی است.

چرا امروز دشمن دارد, با اینکه پول برای آمریکایی‌ها بسیار مهم است و برای یک دلار حساب باز می‌کنند، چون یهودی هستند و یهودی‌‌ها خیلی به پول ارزش قائل هستند، چرا یهودی‌ها هر روز در سوریه، عراق و در کشورهای منطقه ما روزانه میلیاردی خرج می‌کنند و پول زیادی اینجا خرج می‌کنند؟

این جنگ‌ها خرج دارد؛ رفت‌وآمد سربازها، تجهیزات، سلاح و فلان. چرا خرج می‌کنند, آن‌‍‌هم روزانه نه میلیاردها تومن بلکه میلیاردها دلار؟ چرا گروه تروریستی در سال ۲۰۰۱ در افغانستان آمدند، القاعده و طالبان به عراق آمدند؟ اخیرا در کشور عراق داعش، جبهه النصره و گروه‌های تروریستی را ساختند، اینها هزینه دارد و خرج می‌خواهد.
نقش عربستان در جنگ‌هایی که منطقه را شعله‌ور ساخته است

پول‌ها را از کجا می‌آورند؟ با دزدی، غارت، پول عربستان و قطر. خود کشورهای اروپایی و آمریکایی که پول خرج نمی‌کنند, عربستان دارد روزی ۱۲ میلیون بشکه تولید می‌کند، روزانه ۱۲ میلیون بشکه نفت می‌ریزد به حلقوم آمریکا تا چه اتفاقی بیفتد؟ تا یک اتفاق بیشتر نیفتد و آن اینکه این منطقه‌ای که گفتیم با این وسعت، این منطقه را بگیرند، قتل و غارت کنند و مردمانش را بکشند, یمن، سوریه و عراق را می‌زنند.

آن مناطقی را که می‌گیرند از دست ندهند، حکام خودشان را بر سرکار بیاورند. بعد از آن ماجرای ۲۰۰۳ تا الان رهبری در تثبیت عراق خیلی موثر بود و گرنه الان عراق را هم گرفته بودند. افغانستان دست آنهاست، ترکیه دست آنهاست و جمهوری آذربایجان که این قدر شیعه دارد. می‌دانید همین الان شیعیان آذربایجان نان ندارند که بخورند، هوایش خیلی سرد است در همین زمستان سالی که گذشت رئیس جمهور یهودی و صهیونیست است و دستش در دست اسرائیل است، آب، برق و گاز شیعیان آذربایجان را قطع می‌کند که آنها در سرما بمیرند و یخ بزنند و همین اتفاق افتاد.

ترکمنستان و قزاقستان هم مال خودشان است، از آن طرف ماجرایی که در اوکراین درست کردند و فشارهایی که دارند بر روسیه می‌آورند ببینید در منطقه چه خبر است و از آن طرف مصر، تونس، الجزایر و کشورهای آفریقایی. آفریقا خاکش طلا است، این قاره پر از ثروت است اما به دست چه کسی است؟ آفریقایی‌ها که رنگ صورتشان مانند ذغال است و ما آنها را حساب نمی‌کنیم، اما اگر با یکی از آنها صحبت کنید و بگویید بچه کجا هستی؟ بگوید نیجریه و تو بگویی که از نیجریه برایم توضیح بده گریه می‌کند و حرف می‌زند.

اگر از بیرون از ایران نگاه کنید به نقش رهبری بیشتر می‌رسید

می‌گوید شما در ایران هستید و نمی‌فهمید، ما اینجا می‌فهمیم ایران، انقلاب یعنی چه و امام خمینی چه کسی است, چون من خودم در کشور خودم نیجریه، در الجزایر و کشورهای آمریکایی ۲۰۰ سال ، سیصد سال است زیر چکمه‌های فرانسه و انگلیس داریم خفه می‌شویم، استعمار ما را خفه کرده است. ما آب نداریم که بخوریم، یعنی تا این حد، یک وقتهایی جمهوری اسلامی اعلام می‌کند که چند نفر در سومالی می‌میرند! سومالی هر روز از همین است. اکثر کشورهای آفریقایی مردم‌اش مسیحی و مسلمان هستند.

می‌خواهم بگویم یک چیزی در این منطقه است، دشمن هزینه می‌کند، ما را می‌کشد و ما هم آنها را می‌کشیم. ما داعش و آمریکایی‌ها را در سوریه، عراق و افغانستان کشتیم، الان هم این کار را انجام می‌دهیم. چه خبر است؟ چرا این اتفاق می‌افتد؟ اگر ما بخواهیم یک تحلیل درستی داشته باشیم، چرا می‌رویم به سوریه، این چرایی را برای اینکه بفهمیم باید یکی دو کار مهمی بکنیم. یکی از کارهایش خواندن تاریخ است، نه خواندن کتابهای مشهور تاریخی. کتابها را خودشان نوشته‌اند. در تاریخ همیشه قلم به دست دشمن بوده است، حتی در تاریخ اسلام و کتاب‌های معتبر تاریخ اسلام مانند طبری یا اهل سنت بودند یا مسیحی‎ها و یهودی‌های نفوذی بودند.

ما با این کتاب‌ها کاری نداریم. ما که می‌گوییم تاریخ، بحث ما فلسفه تاریخ از منظر قرآن است. نگاه تو به تاریخ باید نگاه قرآن باشد. در ایران همه عشق‌شان این است که بروند رشته‌های ریاضی، برق و مکانیک به خاطر پول، مدرک و پرستیژ. آیا کسی را سراغ دارید که خوشش بیآید از رشته تاریخ؟ چه کسی عشقش این است که برود به رشته باستان‌شناسی؟ چون شغل ندارد و پول در آن نیست اصلا اینها در ما جا نیافتاده است.

اما مخ‌های دنیا که ایرانی‌ها و افغانی‌ها مخ هستند در دنیا. همین افغانی‌هایی که ما بیل دستشان می‌دهیم و می‌گوییم اتباع خارجی هستند، با اینکه لشکر فاطمیون افغانی بودند که به سوریه رفتند. ما باشیم بیل به دست آنها می‌دهیم و کار می‌کشیم. سال ۲۰۰۱ آمریکا به افغانستان می‌رود و مخ‌ها را شکار می‌کند، به لندن، نیویورک و واشنگتن می‌برد. چه کسانی می‌روند در دانشگاه‌های علوم انسانی‌شان درس می‌خوانند و چه رشته‌هایی را می‌خوانند؟ وقتی که رفتند و روی مخش خوب کار کردند و در دانشگاه‌های خودشان درس خواند، یکی دوتا را هم اگر تربیت کنند و به بیرون بیاید باز هم خوب است و بعد از آن بیرون می‌آید و می‌شود محمدعلی فروغی؛ یک آدم است اما یک جریان راه می‌اندازد. تمام حکومت رضا شاه پشتش یک نفر است و آن هم محمدعلی فروغی است.

محمدعلی فروغی‌ها کجا هستند؟ دشمن روی آنها کار می‌کند. بحث ما این است که منطقه ما را اگر نگاه کنید این اتفاق افتاده است، تحلیل درست اتفاق این است که نگاه تطبیقی باید به تاریخ کنیم، هرچه نگاه دقیق‌تر باشد و هرچه منطبق بر قرآن باشد، هرچه منطبق بر تاریخ تحلیلی ائمه باشد درصد خطای ما کمتر است، تحلیل‌های مان درست است و در منطقه راه‌ها را بیشتر می‌توانیم تشخیص دهیم. از شما خواهش دارم که بروید اوضاع جنگ صفین را مطالعه کنید، چه چیزی جنگ صفین را ایجاد کرد؟ ما فقط می‌دانیم که این طرف علی بود و آن طرف معاویه و علی مقاومت کرد، معاویه کلک زد و قرآن‌ها را بر سر نیزه‌ها کردند و لشکر علی شکست خورد, ما بیشتر از این نفهمیده‌ایم.
امیرالمومنین چرا در جنگ صفین شکست خورد

اما جنگ صفین اوج مبارزه علی با فتنه است، اوج فعالیت یهودیت بر علیه امیرالمومنین زمان خودش در جنگ صفین است. پشت صحنه جنگ صفین را چه کسی می‌چرخاند و پشت صحنه سپاه معاویه چه کسی است، مغز متفکر که هم پیمان معاویه و عمروعاص است و در سپاه علی چه کسی است؟ اشعث. این اشعث است که آنجا نشسته است و نقشه‌ها را می‌ریزد. دوستان عزیز ما در دوره آخرالزمان در حال جنگ با اشعث‌ها هستیم، ما همین الان هم اوضاع منطقه اینگونه است، هیچ خیالی نداریم. چقدر آمادگی جسمانی برای جنگ داریم؟ در امنیت جمهوری اسلامی نشسته‌ایم.

حرف من این است که در اوضاع آخرالزمان که اوضاع فعلی ما است با چه کسی باید بجنگیم، این اوضاع منطقه طرح یهودی‌ها هست، هر کسی شامات و فلسطین را بگیرد؛ مکه را گرفتند، الان یهودی‌ها مال خودشان کردند. پول‌های مکه مال آنها است و تمام اماکن اسلامی را ویران کردند تا آثاری از اسلام نماند. حکام عربستان مال خودشانند، آنها که نمی‌توانند کعبه را خراب کنند، چون مسلمان‌ها نسبت به خانه کعبه حساس هستند اما بلایی بر سر مسلمانان بی غیرت و بی‌بصیرت آورده‌اند که چوب همین را می‌خورند.

برج ساخته خانه شیطان, ۸۰ طبقه، حکام عربستان آن بالا می‌روند و در عکس‌ها می‌بینید که خانه خدا پیش این ساختمان‌ها مانند قوطی کبریت است. خانه خدا را حقیر کردند و برای خودشان آن بالا می‌نشیند و شراب می‌خورند و زیباترین دختران عربستان را می‌گیرند، زنا می‌کنند و به ریش مسلمانانی که این پایین طواف می‌کنند، می‌خندند و می‌گویند پول‌های جهان مال ماست و سرزمین‌های شما را ما غارت می‌کنیم و مال ماست و دختران زیبای شما برای ماست، شما بروید قرآن بخوانید و طواف کنید.

به خاطر این است که ما در آخرالزمان با چه کسی باید بجنگیم.  در آخرالزمان باید با امریکا بجنگیم؟ جنگ با آمریکا خیلی راحت‌تر از جنگیدن با اسلام آمریکایی است, در آخرالزمان باید با اسلام امریکایی بجنگیم نه با امریکا. در جنگ با آمریکا دوست و دشمن معلوم است ولی در جنگ صفین تو داری با اسلام آمریکای می‌جنگی، با اسلام ابوسفیانی، با اسلام معاویه می‌جنگی.  وقتی که ما دوست را از دشمن تشخیص ندهیم، وقتی که حق و باطل، دوست و دشمن قاطی شود, این سخت است. جنگ صفین از حضرت توان را گرفت، جنگ صفین امیرالمومنین را به زانو درآورد، در جنگ‌های صدر اسلام علی همیشه پیروز بود، چون دوست و دشمن معلوم است. شرک در مقابل کفر است ابوسفیان و ... . حتی در جنگ احزاب یهود که تمام حزبشان را آورده بودند باز ما پیروز شدیم.

علی علیه السلام با آن عظمت در جنگ‌های احزاب، خیبر و ... همان علی در جنگ صفین به زانو در می‌آید، چه چیزی باعث شد که علی به زانو دربیاید؟ کسی این حرف‌ها را نمی‌زند، همه به دنبال مدرک، پرستیژ و موقعیت اجتماعی هستند. بدبختی ما امروز در جمهوری اسلامی این است، امروزه حکامی بر ما ولایت می‌کنند که فکرشان امریکایی است، گوش به فرمان ولایت فقیه نیستند و در مقابل آمریکا زانو می‌زنند. بدبختی ما این است در جمهوری اسلامی. دین را درست کن عزیز من.

چند نفر از ما مانند حسین فهمیده هستیم؟ ۱۳ سال دارد ولی کاری می‌کند کارستان. من ۳۰۰ ساله هم شوم هیچ‌وقت این کار را نمی‌کنم. خط ما معلوم نیست کدام است. به قول یکی از دوستان دوشاخه معلوم نیست در کدام پریز قرار دارد. ما کجا هستیم و چه می‌کنیم؟ بحث ما مهم است، جریان شناسی جریان نفاق در آخرالزمان، چون ما در آخرالزمان با چه چیزی می‌جنگیم؟ با جریان نفاق. ما از چه کسی ضربه می‌میخوریم؟ کسی که هم لباس و هم کسوت من است، کسانی که در بین ما هستند، مسلمان و شیعه و فارسی زبان و بچه محل‌های ما هستند، ما اینها را می‌شناسیم. اسلام آمریکایی می‌شود. خدا رحمت کند شهید آوینی را فرمود: جنگیدن با اسلام آمریکایی سخت‌تر از جنگ با آمریکا است.

این حرف نیاز دارد که بنشینیم درباره‌اش بحث کنیم، من یک حرفی درباره یزدی‌ها بزنم, یزدی ها متاسفانه خیلی ترسو هستند. شما یک مرد ۴۰ ساله یزدی را بگذارید کنار پسر ۴ ساله تهرانی, این پسر آن مرد ۴۰ ساله را می‌خورد. یزدی‌ها خیلی آهسته می‌روند، عزیز من یک مقداری ساختارشکن باش و اوضاع را بسنج. نکنند که دوست برود در لباس دشمن و دشمن برود در لباس دوست, حق و باطل قاطی شود. شما را ارجاع می‌دهم به خطبه سوم نهج البلاغه به نام شقشقیه که حضرت آنجا داد می‌زنند که من با اسلام اموی می‌جنگم. جنگیدن با اسلام اموی سخت‌تر است، نه با خود اموی‌ها.

حالا ببینید دشمن این منطقه را نمی‌خواهند رها کند، چون این منطقه برای‌شان خیلی مهم است. چون این منطقه، منطقه‌ای است که همه انبیا آمده‌اند و رفته‌اند. این منطقه مهد پرورش و نزول انبیا بود، قلب دنیا اینجاست. هر کس اینجا را بگیرد دنیا را گرفته است. آیا احساس نمی‌کنید که دشمن اینجا را می‌گیرد؟ اسرائیل فلسطینی‌ها را از کشور خودشان اخراج کردند و اسمش را گذاشتند اسرائیل، شما بروید عقاید یهودی‌ها را بخوانید خیلی عقاید عجیب و غریبی دارند، آنها می‌گویند ما پیروان یعقوب نبی هستیم، یعقوبی یعنی اسرائیل. ما پیرو او هستیم و حکومت آخرالزمانی را ما باید برقرار کنیم، لذا باید این منطقه را بگیریم و برایش کتاب نوشتند و محکماتی آوردند که این منطقه برای ما است.

با همین نظر در سال ۱۹۴۸ فلسطین را گرفتند و اسمش را اسرائیل گذاشتند و خاورمیانه بزرگ طرح اینها است که یک گوشه‌اش مصر گوشه دیگر ترکمنستان است، یک گوشه ترکیه گوشه‌ای عربستان. اسرائیل باید مرکز بشود، خاورمیانه بزرگ درست کند. اگر این نگاه را داشته باشید اوضاع و احوال را خیلی راحت می‌توانید تحلیل کنید. ترکیه را می‌توانید بررسی کنید، اوضاع و احوال جهان، در کشورهای افریقایی چه اتفاقی می‌افتد، در مصر موسی چه گفت؟ در عربستان چه کسی آدم آمریکاست؟ جریان آمریکا را همه جا می‌توانید ببینید. از  همه جاهایی که نام بردیم مهمترین جا، ایران است. خط، جریان و تفکر آمریکایی در ایران است، این تفکر در داخل هست. در خارج زیاد معلوم نمی‌شود اما این تفکر در داخل که خط اسلام آمریکایی است، در داخل چه کار می‌کند و چه ویژگی‌هایی دارد؟

ملاکهای تشخیص اسلام آمریکایی چه چیزهایی است، ما از کجا بفهمیم این اسلام، اسلام حقیقی و اسلام ناب است. برای اینکه بفهمیم اسلام ناب محمدی چیست و اسلام آمریکایی چیست یک‌سری ملاک‌هایی دارد که باید بدانیم. درباره این فکر کنید./881/ 101/ص

ارسال نظرات