۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۸۱۶۸۷
نگاهی بر دیدگاه مقام معظم رهبری بر مساله فلسطین و اسرائیل؛

حمایت رژیم‌صهیونیستی از فتنه‌های جهان

مهمترین انگیزه دشمنی با ایران اسلامی از دوران حیات امام راحل قدس سره تا کنون، آن است که در این کشور، همه سیاست‌ها با معیارهای اسلامی محک زده شده و انتخاب یا مردود می‌شود. همه موضع‌گیری‌های سیاسی بر اساس دستورات اسلام شکل می‌گیرد.
دیریاسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امروز متاسفانه کشور آمریکا، دولت آمریکا، کنگره آمریکا، در زمینه‌های گوناگون –مالی، تبلیغاتی، فرهنگی و غیره- اسیر طلسم صهیونیستند. تبلیغات رسانه‌ای دنیا هم غالبا در اختیار اینها است. این خبرگزاری‌های معروفی که شما می‌بینید، عمده‌شان در اختیار همین مجموعه‌اند. بعضی‌ها هم که متعلق به آنها نیستند، با آنها هم‌جهت‌اند.

اگر شما تبلیغات اینها را نگاه کنید، می‌بینید که در مورد کشور عزیز، ملت بزرگ، قهرمان و در عین حال مظلوم ما، بر روی چند نقطه متمرکزند: اول، اختلاف، دوئیت و تفرقه است؛ همان داستان قدیمی«تفرقه بیانداز و حکومت کن»؛ همان درد و بلای عمده‌ای که از قدیم در جان ملت‌ها می‌افتاده است، درصددند تفرقه ایجاد کنند یا اگر هر چه تلاش کردند دیدند نمی‌توانند تفرقه ایجاد کنند، شایعه تفرقه بیاندازند.

در گرجستان که یک تحول سیاسی اتفاق افتاد و جابه جایی قدرت انجام گرفت، یک سرمایه‌دار آمریکایی و صهیونیست یهودی –البته اسمش معروف است، من نمی‌خواهم اسمش را بیاورم- اعلام کرد که من ده میلیون دلار در کشور گرجستان خرج کردم و تحول سیاسی ایجاد کردم؛ خیلی راحت. ده میلیون دلار خرج می‌کنند، یک حکومت را کنار می‌گذارند، یک حکومت دیگر را سرکار می‌آورند! اینها باید روی مردم اثر بگذارند؛ باید اجتماعات درست کنند. در اوکراین هم همین کار را کردند؛ در جاهای دیگر هم همین کار را کردند. گاهی اوقات تاثیراتشان به شکل دیگری است و تعیین کننده است.

البته دولت تروریست هم داریم که به کارش «تروریسم دولتی» اطلاق می‌شود. امروز واضح‌ترین نمونه دولت تروریست، رژیم غاصب صهیونیست است. در واقع، از روزی که دست پلید و سیاست ضد اسلامی، ضد مردمی و ضد شرقی انگلیس، در کشور فلسطین اسلامی به صهیونیست ها حکومت داد –یعنی از سال 1948 میلادی و قبل از آن- تروریسم دولتی هم شکل گرفت و به ترور پرداخت. صهیونیست‌ها کارهایشان را با ترور پیش می‌بردند و می‌برند. به عنوان مثال، قتل عام در «دیریاسین» که قضیه‌اش را شنیده اید، از مظاهر تروریسم است.

 

فلسطین از منظر رهبری / تیه / دشمن شناسی / صهیون پژوهی

 

وقتی به یک روستا حمله می‌کنند، مردها، زن ها و بچه‌ها را به رگبار ببندند و یا مردها را بکشند و زن‌های تنها و بی‌پناه را در بیابان رها کنند و به آن‌ها بگویند «هر جا می خواهید بروید» و سپس همه خانه‌ها را آتش بزنند، یکی از بارزترین مظاهر تروریسم رخ می‌نماید.
هدف اسرائیل تسلط بر خاورمیانه است

این خطای بزرگی است که کسی تصور کند عقب نشینی دولت‌های اسلامی در برابر استکبار در قضیه فلسطین، آنها را قانع خواهد کرد. می‌بینید همین کوتاه آمدن‌ها و عقب‌نشینی‌ها برای دولت استکباری ایالات متحده آمریکا، مسئله خاورمیانه را به صورت یک آرزوی خام مطرح کرده است. آنها دنبال خاورمیانه ای هستند که یک سره و به طور کامل در مشت خودشان باشد، که امروزه چنین چیزی نیست. سکوت دولت‌های اسلامی و عقب‌نشینی آنها که در عرصه سیاسی و در عرصه بین المللی، دشمن را روز به روز گستاخ‌تر می‌کند.

بیست و پنج سال است که ملت ایران علیه اسرائیل شعار داده است. بارها ملت ایران در شعار خود گفته است به ندای صلح طلبانه ریاکارانه صهیونیست‌ها اعتماد نکنید. امروز همه دنیای عرب و دنیای اسلام صحنه فاجعه بار را در مقابل خود می‌بینند. امروز که سردمداران دولت غاصب صهیونیستی همه گذاشته بودند، زیرپای خود لگد کرده‌اند؛ به همه بی اعتنایی کرده‌اند و به هیچکدام از التزام‌های بین المللی هم اعتنایی نمی‌کنند، بقیه ملت‌ها به حرف ملت ایران می‌رسند.

هر کسی از فلسطینی‌ها که از راه مقاومت پایش را کنار گذاشت، ضرر کرد. اسرائیل در درخواست صلح، صادق نیست؛ اگر چه اگر صادق هم بود، غلط می‌کرد و او در اینجا حق ندارد، اما صادق نیست. آن کسانی که در راه مذاکره وارد شدند، مجبور شدند تحمیلات دشمن را قبول کنند. اگر یک لحظه پایشان را از مسیر تحمیلات دشمن دور گذاشتند یا حذف شدند یا تحقیر شدند؛ که شما نمونه‌های هردواش را ملاحظه کردید و دیدید. بعضی‌ها را حذف کردند، بعضی‌ها را هم تحقیر و تدریء (دور کردن و گمراه کردن) کردند.

 

فلسطین از منظر رهبری / تیه / دشمن شناسی / صهیون پژوهی

کشته های دیریاسین

 
تجاوزهای اسرائیل معطوف به اسرائیل نیست

یک روز صهیونیست‌های غاصب با پشتیبانی قدرت استعمارگر آن روز دنیا –یعنی انگلیسی‌ها- آمدند در قلب کشورهای اسلامی و در نقطه حساس فلسطین گوشه‌ای را گرفتند؛ بعد هم ادعای تشکیل دولت کردند و صاحب خانه‌ها را بیرون راندند. بعد از آن، دائما به این طرف و آن طرف حمله و تجاوز کردند و زمین‌ها را توسعه دادند تا تمام سرزمین فلسطین و بخشی از اردن و لبنان و سوریه راتصرف کردند.

امروز تصرف غاصبانه آنها، مخصوص فلسطین نیست، اگر بتوانند باز هم این تجاوز و توسعه طلبی را ادامه خواهند داد. امروز شرایط اطرافشان آماده است و می‌توانند، آن وقت بازهم تجاوز را ادامه خواهند داد. آنها به این چیزهایی که امروز در اختیارشان است، قانع نیستند. آنها معتقدند که از آن طرف تا مدینه و از این طرف تا فرات متعلق به آنهاست! آنها برصدند بر تمامی کشورهای اطراف خود و بر تمامی منطقه خاورمیانه، سلطه اقتصادی، سیاسی، نظامی و اجتماعی داشته باشند. آنها به آنچه امروز دارند قانع نیستند.

از نظر غاصبان سرزمین، مساله قدس، یک مساله تمام نشده است. هیچ کس نباید خیال کند که صهیونیست‌های غاصب و حامیان بین المللی آنها، می‌خواستند فلسطین را بگیرند و حکومت تشکیل بدهند؛ گرفتند و حکومت تشکیل دادند و مساله تمام شد. قضیه این طور نیست. هدف‌هایی که در تشکیل دولت غاصب صهیونیستی در سرزمین اسلامی وجود داشته است، با این اسرائیل کنونی کاملا تامین نمی‌شود. هدف، بالاتر از این هاست. هدف، ایجاد کشوری است در سرزمین بزرگتر و پرجمعیت‌تر از آنچه که امروز غصب کرده‌اند.

مهمترین انگیزه دشمنی با ایران اسلامی از دوران حیات امام راحل قدس سره تا کنون، آن است که در این کشور، همه سیاست‌ها با معیارهای اسلامی محک زده شده و انتخاب یا مردود می‌شود. همه موضع‌گیری‌های سیاسی بر اساس دستورات اسلام شکل می‌گیرد.

چرا دنیا عکس العمل نشان نمی‌دهد؟ چرا ملت‌های اسلامی در مقابل این همه فاجعه و جنایت، سکوت می‌کنند؟ مگر اسرائیل و دشمن صهیونیستی، به کجا متکی است؟ مگر آمریکا چقدر قوت و قدرت دارد که مسئولان و سیاستمداران کشورهای اسلامی، باید این قدر مرعوب باشند؟ ملت‌ها باید سر بلند کنند و بیدار شوند. می‌بینند که امروز محافل به اصطلاح حقوق بشر و خیرخواه و انسان دوست -به حسب تیتر و عنوان تابلو– هیچ غلطی نکردند و همه ادعاهیشان دروغ از آب درآمد. این را نمی‌بینند؟/881/ 102/ص

ارسال نظرات