۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۸۱۶۷۷
امام جمعه موقت تهران:

شهادت اکسیری بی نظیر برای رسیدن به درجات متعالی است

آیت الله صدیقی شهادت را اکسیری بی نظیر برای دست یافتن به درجات متعالی نزد خداوند بیان کرد و گفت: دل کندن از تعلقات دنیا هنری است که شهدا به اسرار آن دست یافتند.
یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران یادواره شهدای مدافع حرم مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امشب در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم مازندران و 5 شهید منطقه سیاه کلامحله شرقی بابل با بیان این مطلب که شهادت تحفه ویژه خداوند برای اولیای خاص الهی است، گفت: مساله شهادت در اسلام رفع حجاب و خروج از ظلمت ها است.

وی شهادت را عبور از نفسانیات دانست و افزود: شهادت اکسیری است که انسان های مؤمن را مجذوب به خود برای رسیدن به قرب الهی می سازد.

عضو مجلس خبرگان رهبری مشکل بسیاری از انسان ها را گم کردن اصل وجود خود بیان کرد و اظهار داشت: انسان هایی که در مسیر الهی قرار ندارند در حقیقت اصل وجودی خود را گم کرده اند و بسیاری از آنان غافلانه هیچ تلاشی برای یافتن خود انجام نمی دهند.

وی ادامه داد: ابلیس و یاران شیطانی زود انسان هایی که حقیقت الهی خود را گم کرده اند را به دام می اندازند اما انسانی رستگار و مومن هر لحظه کار و فکر خود را در راستای رضای الهی انجام می دهد.

آیت الله صدیقی دوستی های غیر الهی را از جمله آفت های انسان بیان و خاطرنشان کرد: بسیاری از دام ها در دنیا برای جلب نظر انسان برای یارگیری است که از جمله آن می توان به دوستان ناباب، قدرتهای بزرگ غیر الهی، سیاسیون جهت رای آوری در انتخابات اشاره کرد

وی غفلت از یاد خدا را اولین گام  برای سقوط دانست و گفت: شهرت، قدرت و مال از دام هایی هستند که انسان را از یاد خدا غافل می کند و زندگی زبیر که نخستین مدافع حرم در تاریخ اسلام است باید برای ما درس عبرت شود.

امام جمعه موقت تهران امنیت و عظمت امروز کشور را مرهون شهدا و ایثارگران بیان کرد و اظهار داشت: شهدا از جمله خواص الهی هستند که در بهشت مخصوص و ویژه قرار دارند و بر سر سفره اسماء الهی و مظاهر جلال خداوند متنعم هستند.

وی شهادت را اکسیری بی نظیر برای دست یافتن به درجات متعالی نزد خداوند بیان کرد و افزود: دل کندن از تعلقات دنیا هنری است که شهدا به اسرار آن دست یافتند.

آیت الله صدیقی شهدا را کیمیاگرانی دانست که با اکسیر شهادت به تولدی جدید دست پیدا کردند و تاکید کرد: شهدا در میان حسرت زدگان در قیامت هیچ حسرتی ندارند زیرا با مهر ولایت و تحت لوای ولی خدا به سعادتی بزرگ در دنیا و آخرت دست نائل شدند و آن عاقبت به خیری است.

وی ادامه داد: زهیر و حر دو شخصیت از یاران امام حسین(ع) هستند که در دو مقطع تاریخی یعنی در صفین و کربلا در مقابل ولی خدا ایستادند اما تحول درونی و ایمانی از آنان یاران خاص و ویژه در سپاه سیدالشهدا(ع) ساخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نمونه هایی از سقوط شخصیت ها و خواص در فتنه ها و ایستادن در مقابل ولایت الهی پرداخت و تصریح کرد: در نظام اسلامی نباید از سقوط فردی خوش سابقه و ملبس به لباس روحانیت با فتنه گری علیه ولایت و نظام تعجب کرد زیرا تاریخ اسلام شخصیت هایی مانند زبیر که از خواص ویژه پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع)بود، قرار دارند که در اثر دام های شیطانی در مقابل ولایت شمشیر کشیدند.

وی با تأکید بر خواندن دعای یازدهم صحیفه سجادیه برای عاقبت به خیری، اظهار داشت: هیچ کس از دام های شیطان و وسوسه های آن در امان نیست.

آیت الله صدیقی با توصیه به فرزندان شهدا برای پایداری و استقامت در مسیر و راه شهدا، خاطرنشان کرد: در فتنه 88 به نام برخی از فرزندان شهدا و خواص انقلاب بر می خوریم که بر خلاف مسیر پدران خود حرکت کردند و بر این اساس باید همواره از ترس عاقبت به شر شدن به خداوند پناه ببریم.

وی بابل را دارالمؤمنین و مهد عالمان بزرگ بیان کرد و گفت: بابل از سرزمین های پاک عالم پرور و شهید پرور است که همواره در مسیر اسلام و انقلاب پیشرو بودند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به دو عالم بزرگ بابل در سه دهه اخیر، افزود: آیت الله هادی روحانی و آیت الله محمد فاضل از علمای نادر و خاصی بودند که کمتر مانند آنها یافت می شود.

وی ادامه داد: بابل با تقدیم بالاترین تعداد شهدا و جانبازان در انقلاب نقش خود را به خوبی در این مسیر ادا کرد و به حق دارالمومنین است./1313/202/ب2

ارسال نظرات