۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۴۸۱۶۷۶
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

یادواره شهدا حلقه وصل انقلاب و نسل آینده کشور است

آیت الله سلیمانی گفت: یادواره شهدا، جلسات وصل بین انقلاب و نسل آینده است؛ یعنی دیگر زلف یک جوان شکل غربی نداشته باشد بلکه در سینه او نام افتخارآمیز شهید نقش ببندد.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در سی‌امین یادواره «شهید حاج قاسم میرحسینی» که امشب در حسینیه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد، گفت: طبق آیات قرآن ما هرچه داریم از خدا است؛ در نتیجه شیوه استفاده از نعمت‌ها را باید بگونه‌ای از پیامبر و امام امت یاد بگیریم که به درد آخرت بخورد.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید آنچه را خدا عنایت کرده، غنیمت بشمارید؛ چون اینها برای هدف آخرت است و او دنیا را مقدمه آخرت قرار داده است.

آیت الله سلیمانی با اشاره به داستانی درباره آیت الله حائری یزدی، بیان کرد: روزی ایشان را دیدند که گریه می کند؛ از ایشان پرسیدند که چرا گریه می‌کنید؟ وی پاسخ داد چون می ترسم که خدا بگوید در برابر داده‌های من چه تو کردی؟

وی با تأکید بر غنیمت شمردن نعمت‌ها از سوی شهدا، اظهار داشت: انقلابی و رهبری و جنگی و دفاعی بود و از روستای جزبنک زابل دو عزیز عروج کردند و در کنار رزمندگان سلحشور تحت فرماندهی سرلشکر قاسم سلیمانی جنگیدند، آیا اگر آنها امروز حضور داشتند داشته‌های خود را غنیمت نمی‌شمردند؟

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان عنوان کرد: هر کس به شهادت نرسد ضرر کرده است؛ خدا به ما فرصت‌های فراوانی مانند عمر، موقعیت، نام، نشان، شهرت، حکومت دینی و رهبری ولی فقیه را داده است؛ طوری نباشد که فردا اظهار پشیمانی کنیم که چرا از این فرصت‌ها استفاده نکردیم.

وی مردم را مهمترین سرمایه دانست و ابراز داشت: این مردم نجیب و مؤمن و عزیز شیعه و سنی که برای سی‌امین سال شهادت سردارشان اجتماع می‌کنند، بهترین پشتیبان و آبرومند هستند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به ویژگی مجالس شهدا، گفت: جلسه شهید میرحسینی جای استشمام غیرت دینی است آنها که به قول امام، قهقهه مستانه در بهشت می زنند نیازی به ما ندارند؛ ما بعد از این مجلس باید یاد بگیریم از سیستان، آیت الله سیدعلی سیستانی سر بلند کرد که اکنون کشور عراق با او می‌چرخد، آیت الله مطهری سر بلند کرد که امام او را قبول داشت و میرحسینی سربلند کرد که رهبر انقلاب سیستان را با او می‌شناسد.

وی بیان داشت: این مجالس، جلسات وصل بین انقلاب و نسل آینده است؛ یعنی دیگر زلف یک جوان شکل غربی نداشته باشد بلکه در سینه او نام افتخارآمیز شهید نقش ببندد.

آیت الله سلیمانی اظهار کرد: وظایف ما بسیار سنگین است؛ ما وظیفه داریم همچون شهدا تمام ظرفیت خود را پای کار نظام بیاوریم؛ برخی از آیت الله هاشمی گله داشتند و می‌گفتند ظرفیت او بیشتر از آنچه نشان داد، بود که گلایه درستی هم بود اما ما باید تلاش کنیم که از تمام ظرفیت خود بهره ببریم./831/202/ب2

ارسال نظرات