۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۴۸۱۶۷۳
آیت الله عبداللهی:

امضای قرارداد تجاری بدون رعایت شئون نظام بی احترامی به ارزش ها است

عضو مجلس خبرگان رهبری روابط کلامی نیکو با تمام انسان ها را نشانه ایمان دانست و گفت: روابط حسنه به معنای زیر پا گذاشتن ارزش های یک ملت نیست.
آیت الله عبداللهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمود عبداللهی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، در درس اخلاق هفتگی مسجد خاتم الانبیاء(ص) پردیسان قم، در ادامه بحث هفته های گذشته هدف بعثت انبیا را خارج کردن مردم از ظلمات دانست و افزود: تقوا یکی از عوامل خروج از ظلمات است.

وی با بیان این که فرقان یکی از نتایج تقوا است، اظهار داشت: فرقان به معنی درک درونی است که انسان می تواند راه را از بیراهه تشخیص دهد و به انسان بصیرت می دهد.

آیت الله عبداللهی رعایت تقوا در روابط کلامی را از شاخص های تقوی عنوان کرد و افزود: خداوند در آیه هفتاد سوره احزاب داشتن قول سدید را از نشانه های تقوا دانسته است و در صدر آیه هم داشتن ایمان را منوط به رعایت تقوا عنوان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که تقوا دارند هیچ سستی در کلامشان نیست و از نشانه های قول سدید این است که کلام مطابق با واقع باشد، لغو نباشد، ایذاء مؤمن نباشد و اثر نامشروع نداشته باشد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که بنا بر آیات قرآن باید روابط کلامی مؤمنان با تمام انسان ها اعم از مسلمان و کافر نیکو باشد، تصریح کرد: روابط غلط گفتاری سبب فساد و آثار سوء تربیتی می شود؛ اما خداوند در آیات اول سوره ممتحنه روابط با کفار حربی را استثناء کرده است و گفته است که با کفار حربی باید با شدت باشد.

وی با اشاره به این که خداوند در قرآن ابولهب که دشمن حربی پیامبر و اسلام بود را مورد لعن قرار داده است، ابراز داشت: برخورد با کفار حربی باید با غلظت و تندی باشد تا دیگر دشمنان هم بترسند؛ از این رو روابط ما با آمریکا که امروز دشمن درجه یک ما است باید عزت مندانه و از روی قدرت باشد تا دیگر کشورها جرأت بی احترامی به ما را نکنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری امضای قراردادهای تجاری با مقامات سوئد در خانه سفیر این کشور را بی احترامی به ارزش های مردم دانست و گفت: اگرچه که باید روابط کلامی و اقتصادی ما با دیگر کشورها نیکو و حسن باشد ولی نباید ارزش های یک ملت را نادیده بگیریم./843/پ202/س

ارسال نظرات