۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۴۸۱۶۷۲

پیام آیت‌الله سبحانی به مسابقات دارالقرآن امام علی

دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقران امام علی(ع) با قرائت پیام آیت‌الله جعفر سبحانی به پایان رسید.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرگزاری رسا،  دهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

در آیین اختتامیه این رقابت‌ها پیام آیت‌الله جعفر سبحانی قرائت شد که متن آن به شرح ذیل است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم»

«إِنَّ هَٰذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ»

قرآن مجید معجزه جاویدان اسلام است، روزی که پیامبر اکرم(ص) برای هدایت جهانیان برانگیخته شد با دلایل گوناگون و معجزات متعدد مبعوث شد، تا از این طریق بتواند تمدن جدید را پی‌ریزی و بشریت را از بت‌پرستی و زبونی نجات دهد و خوشبختانه در این راه موفقیت چشمگیری نصیب آن حضرت شد.

قسمت اعظم معجزات پیامبر خاتم(ص) در تاریخ ضبط شده و همگی قطعی است، اما معجزه‌ای که تا روز رستاخیز بر صدق دعوت او گواهی می‌دهد همین قرآن مجید است که پس از گذشت قریب ۱۵ قرن هیچکس نتوانسته است سوره کوتاهی مانند سوره‌های آن بیاورد.

شخصیتی که از قرن‌ها پیش می‌گوید: «لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنسُ وَالْجِنُّ عَلَى أَن یَأْتُوا بِمِثْلِ هَذَا الْقُرْآنِ لَا یَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَلَوْ کَانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْضٍ ظَهِیرًا؛ اگر انسان‌ها و جنیان اتفاق کنند که همانند این قرآن را بیاورند، همانند آن را نخواهند آورد، هرچند یکدیگر را (در این کار) کمک کنند» (اسراء/۸۸)

این شخصیت آن چنان به صدق دعوت خود ایمان دارد که از عمق تاریخ چنین پیامی فرستاده و هنوز هم این پیام زنده و کارساز است.

دارالقرآن امام علی ابن ابیطالب(ع) با گذراندن دوره‌های مختلف تا دوره دهم توانسته است، گروه‌های سنی مختلف را با این کتاب آسمانی آشناتر سازد و در عرصه قرائت و حفظ و تحقیق معانی موفقیت چشم‌گیری به دست آورد.

این جانب توفیقات مؤسس و همه کسانی که در برگزاری این همایش همکاری دارند، تشکر کرده و از خداوند بزرگ برای همگان پاداش عظیم و حسن عاقبت خواهانم./807/101/ب2

ارسال نظرات