۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۸۱۶۱۸
امام جمعه نجف:

برخی کشورهای عربی در حال نجات نیروهای داعش در موصل هستند

امام جمعه نجف با اشاره به پیشروی نیروهای نظامی و بسیج مردمی در استان موصل، از تلاش برخی کشورهای عربی جهت نجات تروریست‎ها خبر داد.
حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، با بیان اینکه ائتلاف ملی از رشادت و جانفشانی مجاهدان عراقی در مبارزه با داعش تقدیر کرده است، گفت: منتظر فرا رسیدن ساعت صفر برای آزادی کامل استان موصل هستیم.

وی افزود: کشورهای عربی و حاشیه خلیج فارس درپی نجات اعضای داعش از بخش غربی استان موصل و تاخیر در روند عملیات آزادسازی برای فرار فرماندهان این جریان تروریستی هستند.

حجت الاسلام قبانچی تصریح کرد: حمله تروریستی اعضای داعش به مناطق مختلف بغداد با هدف سنگ اندازی در مسیر پیشرفت مجاهدان در میدان جنگ انجام می گیرد.

وی اقدامات مجاهدان عراقی را موجب تعجب جهانیان دانست و ادامه داد: برخی از رسانه‎های معاند با شایعه پراکنی و تهمت طائفه‎ای به بسیج مردمی درپی تضعیف این نیروها هستند.

امام جمعه نجف اشرف با اشاره به نشست ژنو که چهارشنبه گذشته با حضور جمعی از معارضان اهل تسنن عراقی برگزار شد، بیان داشت: اولویت اهل تسنن عراق رهایی از چنگال جریان تروریستی داعش و بازگشت آوارگان به مناطق خود است و هیچ گاه درپی برپایی اقلیمی مستقل برای اهل سنت نیستند. ضمن اینکه شخصیت‎ها سرشناس اهل تسنن در این نشست شرکت نکردند.

وی از مقابله مردم نجف با فرهنگ غلط ولنتاین تقدیر کرد و گفت: مردم نجف و دسته‎های عزاداری با حضور در خیابان‎های این شهر مراسم شهادت حضرت زهرا (س) را باشکوه برگزار کردند.

حجت الاسلام قبانچی انقلاب بحرین را مسالمت آمیز خواند و تصریح کرد: انقلاب مسالمت آمیز بحرین در سایه قلع و قمع شدید آل‎خلیفه وارد سال هفتم خود شده است و ما یقین داریم که این انقلاب به پیروزی منجر خواهد شد. /994/ب901/د

ارسال نظرات