۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۴۸۱۵۷۶
حکیم:

طرح آشتی ملی ضامن دموکراسی در عراق است

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خاطرنشان کرد که کشورهای همسایه باید در طرح آشتی ملی به عراق کمک کنند تا ثبات به منطقه بازگردد.
حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار با سالم غصاب الزمانان سفیر کویت در بغداد به بررسی روابط دو کشور در زمینه‎های اقتصادی و سیاسی پرداخت و گفت: عراق در دوران پساداعش آماده افزایش همکاری و ارتباطات خود با کشورهای منطقه و جهان به ویژه همسایگان است.

وی افزود: عراق برای مبارزه با تروریسم به کشورهای همسایه خود احتیاج دارد.

حجت الاسلام حکیم تصریح کرد که باید با اندیشه‎های افراطی و غلط داعش با قدرت و جدیت مبارزه کرد.

وی اجرای طرح آشتی ملی در عراق را ضروری توصیف کرد و بیان داشت: اجرای طرح آشتی ملی ضامن دموکراسی در عراق، تثبیت نظام سیاسی و خروج از مشکلات موجود است.

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق خواستار حمایت کشورهای همسایه از طرح آشتی ملی شد و اظهار داشت: ثبات در عراق به ثبات در کشورهای منطقه کمک می‎کند. عراق از تاریخ، فرهنگ و جایگاه خاصی از نظر تاریخی و استراتژیک در منطقه و جهان برخوردار است.

 وی همچنین در پیامی حمله تروریستی به منطقه الحبیبیة و البیاع در بغداد که منجر به کشته و زخمی شدن چند تن از مردم بی گناه عراق شد را به شدت محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: شکست‎های پی در پی داعش در مناطق عملیاتی منجر شده که تروریست‎ها به حمله انتحاری و بمب‎گذاری در مناطق مختلف عراق بپردازند.

حجت الاسلام حکیم ادامه داد: نیروهای امنیتی باید نسبت به اقدامات تروریستی هوشیار باشند و دستگاه‎های اطلاعاتی قوی‎تر عمل کنند.

گفتنی است که در حمله تروریستی روز گذشته به دو منطقه الحبیبیه و البیاع 55 تن کشته و 70 تن دیگر به شدت مجروح شدند./994/ب901/د

ارسال نظرات