۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۸۱۵۶۰
استاد حوزه علمیه:

دینداری در دوران غیبت از مهم‌ترین آزمایش های الهی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دینداری در دوران غیبت از آزمایش‌های الهی است، گفت: ظهور محقق نمی‌شود مگر زمانی که انسانهای صالح و غیر صالح از یکدیگر شناخته شوند.
اویسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن اویسی، استاد حوزه علمیه پنجشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه(س) در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: انسان در حیات دنیوی متحمل رنج‌ها و سختی‌هایی می‌شود.

وی افزود: خداوند انسان را با مصیبت‌ها و دشواری‌ها مورد آزمایش قرار می‌دهد تا از گناه طاهر شوند و کسب مقام کنند تا در بهشت ساکن شده و به قرب الهی نزدیک شوند.

حجت الاسلام اویسی با اشاره به ابزار آزمایش الهی، بیان داشت: تکالیف شرعی از آزمایش‌های الهی است تا انسان به مقام عبودیت دست یابد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه اقامه نماز امتحان الهی است، گفت: امام صادق(ع) فرمودند «شیعیان ما را در هنگام نماز امتحان کنید؛ نماز اول وقت یک آزمایش الهی است که مسلمانان باید به آن مداومت داشته باشند.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: فرق بین نماز اول وقت با نماز آخر وقت همانند فرق بین من با بدترین فرد امت من است؛ انسان برای توفیق اقامه نماز اول وقت از خداوند طلب یاری بخواهد.

حجت الاسلام اویسی تکامل شیعه را در اقامه نماز اول وقت و روزه دانست و ابراز کرد: روزه میزان اخلاص را در مسلمانان نشان می‌دهد، انجام واجبات و تکالیف شرعی سر الهی است تا انسان به کمال برسد.

استاد حوزه علمیه درباره امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: انسان در جامعه دینی و اسلامی حق هنجار‌شکنی و بی‌حرمتی به احکام الهی و دیگران را ندارد و اگر چنین شد، لازم است مردم خطاکار را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

وی غیبت امام زمان(عج) را از دیگر امتحانات الهی دانست و تصریح کرد: اصل فلسفه غیبت امام زمان(عج) سر الهی است که بعد از ظهور این سر بر همگان آشکار خواهد شد.

حجت الاسلام اویسی در پایان گفت: حضور و غیبت امام امتحان الهی است، امام صادق(ع) فرمودند: ظهور محقق نمی‌شود مگر بعد از یأس و ناامیدی، تا خوب و بد شما از هم مشخص شوند؛ دینداری در غیاب امام زمان(عج) از آزمایش‌های الهی است./813/202/ب2

ارسال نظرات