۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۸۱۵۵۲
استاد حوزه علمیه قم:

عدم ولایت پذیری به دشمنی با خدا منجر می شود

حجت‌الاسلام میرزا محمدی گفت: اگر شخصی دارای بهترین و برترین اعمال بود، اما از ولایت‌پذیری برخوردار نباشد، به‌یقین دچار انحراف شده و به دشمنی با خداوند به پا خواهد خواست.
سخنرانی حجت الاسلام میرزا محمدی در مراسم عزاداری حضرت اباعبد الله (ع) در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد میرزا محمدی در مراسم عزاداری ایام فاطمیه که در مسجد چهار مردان قم برگزار شد، با اشاره به این‌که خداوند در قرآن کریم وجود پیامبر اکرم(ص) را مانع نزول بلا معرفی کرده است، گفت: با توجه به نص آیات درمی‌یابیم این ویژگی مختص پیامبر گرامی اسلام(ص) بوده، چراکه در مورد سایر پیامبران این تعبیر به‌کار نرفته است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که خداوند پیامبر اکرم(ص) را هیچ گاه با اسم مورد خطاب قرار نداده است، اظهار داشت: این مهم حاکی از این است که جایگاه ایشان بسیار والا بوده و خداوند با این امر اراده کرده تا مقام رفیع ایشان را به همگان نشان دهد.

حجت‌الاسلام میرزا محمدی خاطرنشان کرد: مورد خطاب قرار دادن پیامبر اکرم(ص) با اسم از جمله امور مورد نهی در قرآن کریم بوده که خداوند آن را از مؤمنین طلب کرده است، اما با توجه به احادیث نبوی درمی‌یابیم این نهی در مورد اهل‌بیت(ص) صدق نمی‌کند چراکه در روایات پیامبر اکرم(ص) دیده می‌شود ایشان از حضرت زهرا(س) درخواست کرده او را «پدر» خطاب کند.

ویژگی‌های یاران پیامبر اکرم

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به بخشی از آیه 29 سوره فتح «مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم تَراهُم رُكَّعًا سُجَّدًا يَبتَغونَ فَضلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضوانًا» ویژگی یاران پیامبر اکرم(ص) را چهار مورد برشمرد و عنوان کرد: نخستین ویژگی یاران ایشان جنگ با کفار و عدم سازش با آن‌ها است.

وی ادامه داد: دومین ویژگی یاران پیامبر اکرم(ص) این است که میان خودشان رحمت و مهربانی حاکم است؛ همچنین عبادت‌های خالصانه و انس با پروردگار عالم را می‌توان به‌عنوان سومین ویژگی نام برد.

حجت‌الاسلام میرزا محمدی با بیان این‌که ویژگی‌های یاران پیامبر اکرم(ص) کفار را به خشم می‌آورد، بیان کرد: چهارمین ویژگی یاران ایشان این است که هیچ‌ چیزی را از غیر خدا طلب نمی‌کنند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که پیکر مطهر پیامبر اکرم(ص) بعد از رحلت به مدت سه روز تشییع نشد، ابراز داشت: امیرالمؤمنین(ع) در طی این مدت پیکی برای سران سقیفه ارسال کرد و از آن‌ها خواست تا برای اقامه نماز بر پیکر مطهر پیامبر اکرم(ص) حاضر شوند، اما آن‌ها بی‌توجهی کرده و نیامدند.

وی اضافه کرد: بعد از سه روز در نیمه‌شب غریبانه پیکر مطهر پیامبر اکرم(ص) دفن شد و هنوز مدتی نگذشته‌ بود که کسانی که ادعای صحابه بودن داشتند بر بیت حضرت علی(ع) هجوم آورده و حضرت زهرا(س) را به‌شدت مجروح کردند.

عدم ولایت‌پذیری به دشمنی با خدا منتهی می‌شود

حجت‌الاسلام میرزا محمدی با بیان این‌که منطق سقیفه از دموکراسی غرب امروزی نیز پست‌تر است، تصریح کرد: در دموکراسی آلوده غربی هم اگر کسی از رأی به یک کاندیدا مخالفت ورزد به خانه و اهل‌بیت او حمله نمی‌کنند، اما سران سقیفه با نهایت بی‌شرمی به خانه سراسر نور حضرت علی(ع) حمله بردند و جسارت‌های بسیاری کردند.

وی افزود: بر اساس تعابیر حضرت زهرا(س) از سران سقیفه در خطبه فدکیه می‌توان گفت آن‌ها با خداوند به جنگ پرداخته بودند، اما چون توانایی جنگیدن نداشتند با امیرالمؤمنین(ع) که نور خداوند متعال بود به مبارزه پرداختند.

استاد حوزه علمیه قم در پایان یادآور شد: اگر شخصی دارای بهترین و برترین اعمال بود، اما از ولایت‌پذیری برخوردار نباشد، به‌یقین دچار انحراف شده و به دشمنی با خداوند به پا خواهد خواست./841/پ202/ج

ارسال نظرات