۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۴۸۱۵۴۸
آیت الله دری نجف آبادی:

قرآن کریم مهم ترین عامل وحدت بین مسلمانان است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: قرآن کریم چراغ انتخاب راه درست زندگی کردن و مهم ترین عامل وحدت بین مسلمانان جهان است.
آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، امام جمعه اراک عصر امروز در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم که در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد، گفت: قرآن کریم چراغ انتخاب راه درست زندگی کردن و مهم ترین عامل وحدت بین مسلمانان جهان است.

قرآن کریم کتاب مقدس و تکلم خداوند سبحان است

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه مانوس بودن با قرآن خیر و ثواب دنیوی و اجر اخروی در پی دارد، گفت: قرآن نور هدایت و چراغ راهنمایی است که زندگی و جامعه انسانی به آن نیاز مبرم دارد تا ضامن رشد و تعالی معنوی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه قرآن کریم کتاب مقدس و تکلم خداوند سبحان است، ابراز داشت، زندگی قرآنی باشد و انس با کلام الهی هدایتگر واقعی است و خلاء ناشی از کم توجهی به کتاب مقدس باید با برنامه ریزی مدون مسؤولان رفع شود.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه در عالم هستی هیچ کتابی در فضیلت و برتری به پایه قرآن نمی رسد، اظهار داشت: جایگاه قرآن کریم به عنوان امانت پیامبر اکرم و مقدس ترین کتاب باید همواره حفظ و با عمل به آن بر عظمت این معجزه الهی افزوده شود.

پاسخ به ندای رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه امروز حضور نوجوانان و جوانان در طرح تربیت حفظ پاسخ به ندای رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ است، تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت توجه به محافل قرآنی باید 10 میلیون حافظ داشته باشد و برای تحقق این مهم همه بخش های آموزشی و فرهنگی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خاطر نشان کرد: امروز برگزاری آزمون‌های قرآن و حضور نوجوانان و جوانان در عرصه حفظ و قرائت به جهان نشان خواهیم داد که علاوه بر تقید به احکام اسلامی دارای جوان شایسته قرآنی نیز هستیم که با ورود به عرصه حفظ و قرائت گام بعدی خود را برای تدبر بر ‌می‌دارند. 

دسترسی به قرآن و مبانی قرآنی باید آسان باشد

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دسترسی به قرآن و مبانی قرآنی باید آسان باشد، ابراز داشت: باید مطالب به گونه‌ای تنظیم شود که کودک و نوجوانان بتواند استفاده کاربردی داشته باشد و اگر حفظ از سنن کم آغاز شود قطعاً ماندگار خواهد بود تابستان زمان تعطیلی مدارس، فرصت بسیار مغتنمی است تا دانش‌آموزان به کلاس‌های قرآن رجوع کنند و این روند را در طول سال تحصیلی ادامه دهند.

به گزارش رسا،  با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و تکالیف سازمان اوقاف و امور خیریه، هفت هزار و 902 نفر از دوستداران قرآن کریم امروز در بقای متبرکه استان مرکزی با یکدیگر به رقابت پرداختند./842/202/ب1

ارسال نظرات