۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۲
کد خبر: ۴۸۱۵۴۶
با حضور سه هزار حافظ قرآن؛

بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم خراسان رضوی برگزار شد

بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم خراسان رضوی درقالب آزمون کتبی پنجمین دوره طرح تربیت حافظان قرآن کریم امروز در مشهد برگزار شد.
احمدزاده احمدزاده

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیر کل اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی در این مراسم گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: «درجات بهشت به تعداد آیات قرآن است و چون حافظ قرآن وارد بهشت شود می گویند بخوان و پرواز کن و حافظان قرآن با خواندن هر آیه درجه ای بر مراتب او در بهشت افزوده می شود».

وی با بیان اینکه حافظان قرآن در حقیقت با حفظ کلام وحی بر سفره الهی دعوت شده اند افزود: با توجه به اهمیت حفظ قرآن بر اساس آیات و روایات، بالاترین درجات بهشت به حافظان تعلق دارد.

حجت الاسلام احمد زاده در ادامه با اشاره به فعالیت های قرآنی اداره اوقاف استان به بیان گزارشی از سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم پرداخت و بیان کرد: استان خراسان رضوی با کسب 15 رتبه برتر در رشته های قرآنی در مسابقات قران کشوری موفق به کسب رتبه اول در کشور شد.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام چهلمین دوره از مسابقات قرآن کریم گفت: این دوره از مسابقات از دو روز گذشته آغاز شده و سال 96  در 16 رشته قرآنی در بخش خواهران و برادران برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی در پایان خاطرنشان کرد: در بزرگترین رویداد قرآنی حفظ قرآن استان بیش از 12 هزار متسابق از سراسر استان شرکت کردند که بیشترین آمار شرکت کنندگان با حدود سه هزار نفر از مشهد می باشد.

بنا بر این گزارش این مرحله از آزمون در هشت رشته شامل حفظ جزء 30، حفظ جزء یک و 30، حفظ جزء یک، دو و 30 ، حفظ 5 جزء 10جزء ، 20جزء  و حفظ کل و همچنین دو رشته حفظ موضوعی قرآن کریم برگزار شد و برای متسابقینی که موفق به کسب امتیاز 70 به بالا شوند تا پایان فروردین 96 گواهینامه مربوط به رشته صادر خواهد شد./930/102/ب1

 

ارسال نظرات