۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۴۸۱۵۴۰
عصر امروز:

مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد

مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت امروز عصر در حرم مطهر امام راحل برگزار شد.
هاشمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم چهلمین روز رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت امروز عصر در حرم مطهر امام راحل با حضور اعضای خانواده و بستگان آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله هاشمی شاهرودی عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهور، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسؤولان و مردم عزادار برگزار شد.

در ابتدای این مراسم با قرائت قرآن کریم و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت(ع) به مداحی و عزاداری پرداخته و از خداوند متعال برای آن مرحوم مجاهد مغفرت و رحمت مسئلت کردند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مراسم تشییع این عالم وارسته با حضور اقشار مختلف مردم بسیار با شکوه برگزار شد و امروز نیز مراسم اربعین وی با حضور مردم عزادار برگزار می‌شود.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی 60 سال از عمر خود را صرف خدمت به انقلاب کرد، وی در توسعه، رشد، عمران و آبادانی کشور نقش بسزایی ایفا کرد، مرحوم هاشمی الگوی مناسبی برای مدیران به شمار می‌رود.

حجت السلام  انصاری درباره اینکه مسیر آینده برای طلاب و روحانیون با شناخت ابعاد شخصیتی امام راحل و یارانش مسیر می‌شود، بیان داشت: وظیفه حوزه‌های ‌علمیه رفع ابهامات و پاسخ به سوالات و نیازهای جامعه بشری است و این امر با شناخت امام راحل و یارانش میسر می‌شود.

معاون حقوقی رییس جمهور مرحوم هاشمی را از شاگردان برجسته امام راحل بیان کرد و گفت: وی با 37 سال شاگردی در محضر امام از اندیشه و مکتب امام راحل کسب فیض کرد و در نهایت اخلاص به نظام انقلاب خدمت کرد.

وی با اشاره به دوران مبازاتی مرحوم هاشمی، عنوان کرد: وی از روزهای نخستین نهضت همراه و در کنار امام راحل بود.

معاون حقوقی رییس جمهور ادامه داد: مرحوم هاشمی در کارنامه مبارزاتی خود اسارت و شکنجه‌های فراوانی را به ثبت رسانده است و در دوران جنگ تحمیلی نیز فداکاری‌ها و مجاهدت های فراوانی داشت./813/202/ب1

 

ارسال نظرات