۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۴۸۱۵۲۸
مدیرکل اوقاف آذربایجان‌شرقی تأکید کرد؛

ضرورت همگرایی متولیان فرهنگی در ترویج مبانی قرآنی

حجت الاسلام مصائبی گفت: اگر مؤسسات قرآنی و ادارات فرهنگی و تمامی متولیان امر وحدت عمل و نظر داشته باشند؛ می توانیم بیش از این شاهد استقبال مردم تبریز در بحث حفظ و قرائت قرآن کریم باشیم.
حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی مصادبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم برگزاری پنجمین مرحله آزمون سراسری حفظ قرآن کریم که در مصلای اعظم تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در راستای فرمایشات رهبری نسبت به تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کل کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه نیز هر ساله سهمیه‌ای را برای استان‌ها مشخص کرده و ابلاغ می‌کند.

وی با اشاره به این‌که سهمیه استان ما در سال‌جاری برابر با 19 هزار نفر بود، ادامه داد: در ابتدای سال‌جاری با قوت تمام، ثبت نام طرح تربیت حافظان قرآنی شروع شده و ما نیز ششمین استان در این زمینه بودیم که ثبت نام طرح تربیت حافظان قرآنی در آن انجام شده و کلاس‌های مربوطه نیز برگزار شدند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان این‌که بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی، در پایان سال نیز آزمون‌های کتبی و شفاهی آن برگزار شده و گواهی آزمون نیز به شرکت کنندگان صادر خواهد شد، گفت: آزمون شفاهی این دوره از طرح تربیت حافظان قرآن کریم، هفته‌ گذشته در تبریز برگزار شده بود.

حجت الاسلام مصائبی افزود: افرادی که در آزمون شفاهی قبول شده بودند؛ اجازه‌ شرکت در آزمون کتبی را پیدا کردند؛ در آذربایجان‌شرقی نیز بیش از پنج هزار نفر شرکت کننده داشتیم و با توجه به وضعیت جوی و همچنین با توجه به اینکه در بحث حفظ همواره ریزش وجود دارد، از این رو حضور حافظان در آزمون کتبی رضایت بخش می‌باشد.

وی ادامه با بیان این‌که آمیخته شدن زندگی افراد با قرآن امر بسیار مهمی بوده و تاثیر فراوانی از نظر اخلاقی و اجتماعی در جامعه دارد، گفت: از مجموع پنج هزار نفر شرکت‌کننده در استان، دو هزار نفر آن‌ها از تبریز بوده اند، که این موضوع نشان‌دهنده‌ ظرفیت و استقبال زیاد مردم تبریز از مباحث قرآنی دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: اگر مؤسسات قرآنی و همچنین ادارات فرهنگی و تمامی بخش‌های جامعه در این خصوص دست به دست هم دهیم؛ می توانیم بیش از این شاهد استقبال مردم تبریز در بحث حفظ و قرائت قرآن کریم باشیم، این موضوع همت جمعی و همکاری می‌طلبد تا در دوره‌های بعدی شاهد حضور چشمگیر مردم باشیم چرا که این آمادگی در مردم تبریز وجود دارد.

همچنین حجت الاسلام محمدرضا خلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز در حاشیه برگزاری این آزمون قرآنی اظهار داشت: هدف ما این است که بتوانیم بحث حفظ قرآن را در جامعه نهادینه کنیم، در حقیقت طرح تربیت حافظان قرآنی توسط سازمان اوقاف نیز در راستای لبیک‌گویی به منویات رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی است.

وی با اشاره به این‌که، حفظ مقدمه‌ تدبر در آیات قرآنی است، خاطرنشان کرد: سال گذشته در تبریز حدود هشتصد نفر در این آزمون حضور یافته بودند که اکنون این میزان به دو هزار نفر افزایش یافته است؛ امیدواریم نونهالان و دانش‌آموزان با حفظ قرآن کریم، با معارف قرآنی آشنا شده و بتوانند این آموزه‌ها را در زندگی خویش جاری سازند.

گفتنی است، پنجمین مرحله‌ آزمون سراسری حفظ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور امروز در سطوح مختلف با حضور دانش‌آموزان، نونهالان و همچنین بزرگسالان در مصلای بزرگ امام‌خمینی(ره)، امامزاده سیدحمزه و زندان تبریز در 9 رشته برگزار شد./202/935/ب1

ارسال نظرات