۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۴۸۱۵۱۷
مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمانشاه:

مردم در خطر معنویت‌‌باختگی هستند

حجت‌الاسلام قبادی تبلیغ در محل تولد را وظیفه اصلی طلاب علوم دینی دانست و بر لزوم همکاری طلاب در فعالیت‌های فرهنگی استان کرمانشاه تأکید کرد.
حجت الاسلام اسماعیل قبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام اسماعیل قبادی در جلسه مجمع طلاب و فضلای استان کرمانشاه که در عصر امروز در مسجد دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به این‌که در این استان ظرفیت‌سازی برای جذب مبلغان انجام شده است، گفت: تمام تلاش اعم از تهیه مکان استراحت و رفاه مبلغان در حال انجام است و همت بیشتر می‌طلبد تا این روند افزایش یابد.

 مدیر کل سازمان تبلیغات استان کرمانشاه با بیان این‌که در حال حاضر تعداد شش دبیرستان علوم و معارف اسلامی در این استان تأسیس شده است، اظهار داشت: اکثر افرادی که در این مدارس تحصیل می‌کنند جذب حوزه علمیه شده و تربیت می‌شوند تا بتوانند در آینده بخش‌هایی از کادرنظام جمهوری اسلامی را تشکیل دهند.

تبلیغ در محل تولد، وظیفه اصلی طلاب

وی با تأکید بر این‌که طلاب علوم دینی کرمانشاه باید به استان خود بازگشته و امر تبلیغ دین را برعهده بگیرند، عنوان کرد: ضرورت دارد طلاب سطوح سه و چهار به وظیفه اصلی خود عمل کرده، قم را رها کنند و به احیای ارزش‌های دینی در سطح استان خود بپردازند، چراکه خطر معنویت‌باختگی، مردم این استان را به‌شدت تهدید می‌کند.

حجت‌الاسلام قبادی خاطر نشان کرد: با وجود بیش از صد مسجد در استان کرمانشاه تنها در 15 یا 16 مسجد نماز جماعت در سه وعده برگزار می‌شود و این در حالی است که مساجد اهل سنت همه نمازهای خودشان را به صورت منظم و جماعت اقامه می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر نسبت به گذشته مردم وجوهات کم‌تری می‌پردازند و بی‌نمازی شیوع پیدا کرده درمی‌یابیم طلاب علوم دینی باید بیشتر تلاش کنند و برای حفظ دیانت مردم با همه وجود به تلاش‌های خالصانه بپردازند.

سازمان تبلیغات از طلاب برای امر تبلیغ استقبال می‌کند

مدیرکل سازمان تبلیغات استان کرمانشاه با بیان اینکه طلاب نباید انرژی خود را در ارگان‌های دولتی از قبیل دادگستری صرف کنند، افزود: با توجه به این‌که در سطح این استان همه‌چیز بر خلاف مراد است و به‌وجود طلاب برای سامان دادن به این وضع نیاز ویژه وجود دارد، از کسانی که آمادگی داردن در استان فعالیت‌های فرهنگی کنند استقبال می‌شود.

وی در پایان به ارائه گزارشی از عملکرد سازمان تبلیغات در استان کرمانشاه پرداخت که مهم‌ترین این فعالیت‌ها بدین شرح است:

افزایش روحانیون مستقر در شهرستان از 16 نفر به 51 نفر، افزایش پرداخت‌ها از 3 میلیون به 60 میلیون تومان، اعزام مبلغان به بخش‌های مختلف و صرف هزینه‌ 150 میلیونی در ماه‌های تبلیغی از جمله محرم، صفر و رمضان و ایجاد 60 خانه عالم که 30 عدد آن کامل و 30 عدد آن در دست تکمیل است./841/پ202/ی

ارسال نظرات