۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۸۱۵۱۰
امام جمعه شهرکرد مطرح کرد؛

ضرورت تأسیس شبکه ملی فضای مجازی در کشور

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه دشمن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را هدف قرار داده است، گفت: تأسیس شبکه ملی فضای مجازی و اینترنت تنها راه برون‌ رفت از خطرات است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت ‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نكونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با تسلیت ایام فاطمیه نخست، بر تبیین معارف فاطمی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید بکوشیم جامعه با این معارف ناب آشنا شود چراکه اهل ‌بیت الگوهایی تمام عیار هستند که آشنایی جامعه با نام و یاد آنان ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه در تقویت ارزش‌ها مردم از مسؤولان سبقت می ‌گیرند، افزود: این برای مردم ارزشمند اما برای مسؤولان عیب است، مراقب باشیم عقب نمانیم.

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام فضاسازی شهر در مناسبتهای مختلف را ضروری دانست و اظهار کرد: به عنوان مصوبه شورای فرهنگ عمومی از شهرداری‌ها خواسته شود تا در مناسبتهای مذهبی و ملی شهر را جلوه‌ای دیگر ببخشند و نسبت به فضاسازی توجه ویژه داشته باشند.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه به حضور همگانی مردم این استان در راهپیمایی 22 بهمن اشاره و تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی استان رسماً از مردم ولایتمدار چهارمحال و بختیاری برای حضور همه‌جانبه در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال جاری تشکر می‌ کند.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه ۲۰ بهمن ماه باید به عنوان روز بیعت مردم استان چهارمحال و بختیاری با امام خمینی(ره) ثبت شود، خاطرنشان کرد: با مستندسازی درباره این واقعه امید است تا پس از ثبت آن در مجموعه اسناد انقلاب روزی با عنوان دیدار استان با امام راحل داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را هدف قرار داده است، گفت: شبکه‌های مجازی راه‌های ارتباط را آسان کرده و دشمن با یارگیری اهداف خود را دنبال می‌ کند.

حجت‌ الاسلام والمسلمین نکونام تبیین اصل موضوع فضای مجازی و خطرات آن برای خانواده ها را مهم برشمرد و افزود: چه بخواهیم و چه نخواهیم جوانان در این وادی هستند اما خطرات آن را نمی ‌دانند؛ بنابراین در مدارس و مجموعه آموزش ‌و پرورش تبیین گری در موضوع فضای مجازی اهمیت بسیاری دارد.

وی مطالبه جدی مسؤولان برای ورود و اصلاح فضای مجازی را از راهکارهای مقابله با خطر فضای مجازی دانست و اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان با نامه ‌نگاری سیل مطالبه از مسؤولان ملی را در مقابله با این خطر داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد تشکیل شبکه ملی فضای مجازی و اینترنت را تنها راه برون‌ رفت از خطرات دانست و تصریح کرد: در کشور ظرفیت و استعداد وجود دارد و تنها نیاز به انگیزه‌ای مصمم برای تشکیل چنین شبکه‌ای است.

در ادامه این نشست نیز قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری، با تسلیت ایام دهه نخست فاطمیه، بر تطبیق قانونی مصوبات شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد و گفت: ما باید سیاست‌های کلی را اجرایی کنیم و نباید دوگانگی وجود داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری از اختصاص ۱۹,۶ درصد از اعتبارات استان برای امور فرهنگی به صورت رسمی خبر داد و افزود: با وجود این بیش از ۴۵ درصد از اعتبارات برای امور فرهنگی در استان هزینه شد.

وی با اشاره به اجرای طرح سبک زندگی ایرانی اسلامی از سال آینده در استان، اظهار کرد: با توجه به ردیف‌های بودجه‌ای این طرح برای اختصاص اعتبارات به فرمانداران شهرستان‌های استان ابلاغ گردد.

سلیمانی با اشاره به بودجه یک تا سه درصدی ادارات برای انجام امور فرهنگی، تصریح کرد: با برنامه‌ای شفاف و روشن درباره طرح سبک زندگی ایرانی اسلامی در استان از ظرفیت فرمانداران استان استفاده شود.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی با وجود تمام خطرات و آسیب‌ها در جاهایی نیز مفید است، ادامه داد: فضای مجازی باید کنترل ‌شده و مدیریت‌ شده باشد و دستگاه‌ها با کار فرهنگی دقیق در این زمینه حرکت کنند./202/9457/ب1

ارسال نظرات