۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۴۸۱۴۹۶
تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با رسا؛

عضویت ترکیه در شورای همكاري خلیج فارس چالشی برای امنیت ایران است

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه سفر آقای روحانی به کویت و عمان جهت شکستن جبهه عربی ـ ترکی است، گفت: تلاش به ورود ترکیه به شورای همکاری خلیج فارس چالشی برای امنیت ایران است.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به سفر اردوغان به چند کشور عربی حاشیه خلیج فارس اظهار داشت: این سفر در چارچوب رایزنی مشترک ترکیه، عربستان سعودی و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای ورود ترکیه به عنوان ناظر در شورای همکاری خلیج فارس است؛ چرا که عربستان سعودی از این طریق زمینه سازی برای نفوذ رژیم صهیونیستی به این شورا را دارد.

تحلیلگر مسائل سیاسی به تلاش ترکیه برای ورود فعال در خلیج فارس جهت مهار کامل ایران اشاره و عنوان کرد: ناتوانی شش کشور حوزه خلیج فارس در مقابله با توان جمهوری اسلامی ایران، آنها را به استفاده از ظرفیت ترکیه و رژیم صهیونیستی برای تقابل ایران واداشت؛ بنابراین سفر اردوغان به عربستان سعودی، قطر و بحرین در همین راستا است.

اين کارشناس بین الملل ورود ترکیه در ماه های آینده به عنوان عضو ناظر در شورای همکاری خلیج فارس را دور از انتظار ندانست و اظهار داشت: هم اکنون شرایط منطقه به ویژه خلیج فارس بحرانی و ورود ترکیه در این شورا چالشی جدی برای امنیت داخلی و ملی ایران تلقی می شود و مواضع تند و ضد ایرانی اردوغان برای رهایی از بار انتقادات علیه وی و استفاده از نفت و انرژی کشورهای عربی است.

هانی زاده نقش اردوغان را تخریب و مواجهه با ایران دانست و افزود: سفر آقای روحانی به کویت و عمان جهت شکستن جبهه عربی ـ ترکی علیه ایران و تشکیل جبهه دیگر است.

وی با بیان وجود مشکلات فراوان میان امارات و ترکیه اظهار داشت: ترکیه، امارات را در کودتای اخیر نظامی ترکیه شریک می داند ضمن آنکه اختلاف ترکیه و عربستان سعودی با مصر و نزدیکی روابط امارات و مصر عامل دیگری برای امتیازگیری اردوغان از وضعیت موجود و بروز اختلاف با امارات است./9456/ب301/ک

ارسال نظرات