۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴
کد خبر: ۴۸۱۴۸۷
مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصراهواز مطرح کرد؛

ارتباط با مساجد و مدارس برای پذیرش طلاب

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز گفت: برای سال جاری ارتباط با مساجد، دبیرستان و چند شهرستان برای پذیرش طلبه برنامه ریزی شده و اقدامات لازم صورت گرفت است.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که این مدرسه علمیه از سال 80 فعالیت خود را آغاز کرد و در دو سال گذشته بیشترین پذیرش را در میان حوزه حوزه های علمیه سفیران هدایت داشته است، بیان داشت: باتوجه به این موفقیت مورد تقدیر معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه کشور قرار گرفت.

وی با اشاره به آغاز نام نویسی این حوزه علمیه برای سال تحصیلی 97-96 ابراز داشت: پذیرش طلبه از مقطع دیپلم به بالا انجام می شود، و این نام نویسی از 10 بهمن ماه سال جاری آغاز و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه خواهد داشت که متقاضیان نسبت به ثبت نام هرچه سریع تر اقدام کنند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز ادامه داد: پس از برگزاری آزمون باتوجه به برنامه ریزی مرکز مدیریت، نفرات پذیرفته شده به مدارس علمیه اعزام خواهند شد. باتوجه به اهمیت در پذیرش حوزه علمیه ولی عصر(عج) دو مصاحبه از متقاضیان انجام می گیرد. سپس تحقیقات، دوره اختبار و در پایان ورود به حوزه علمیه صورت می گیرد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که سال گذشته بیش از 300 نفر داوطلب تحصیل در حوزه علمیه وجود داشت اما نزدیک به 115 نفر به مرحله مصاحبه راه پیدا کرده و از این تعداد 35 را پذیرش شدند، افزود: برای سال جاری ارتباط با مساجد، دبیرستان و چند شهرستان برای پذیرش برنامه ریزی شده و اقدامات لازم صورت گرفته است.

این مقام مسؤول با اشاره به برگزاری دوازدهمین اردوی سالیانه مشهد مقدس از تاریخ 26 بهمن ماه تا 2 اسفندماه سال جاری، ادامه داد: این اردو با اهداف زیارتی، فرهنگی، بصیرتی دنبال می شود و اساتید توانمندی همچون حجت الاسلام امینی، امام جمعه مسجد سلیمان در آن حضور خواهند داشت.

وی دیدار با نماینده ولی فقیه در مشهد مقدس، تولیت آستان قدس رضوی و علما را از دیگر ویژه برنامه های اردوی مشهد برشمرد و گفت: در این اردو اهداف زیارتی و معنوی و تربیتی را دنبال و در طول سال اهداف اجرایی اردو پیگیری می شوند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) اهواز با بیان این که انس با قرآن از دیگر اهداف اردوی زیارتی معرفتی مشهد است، گفت: رهبرمعظم انقلاب اسلامی تأکیداتی در زمینه انس با قرآن از سوی طلاب داشته اند؛ هدف دوم در این اردو ترویج حوزه علمیه انقلابی است که کتابی از بیانات رهبرمعظم انقلاب تهیه و به طلاب داده شد./303/9453/ب1

ارسال نظرات