۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۴۸۱۴۸۶
معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب:

هدف دشمن از ایجاد تفرقه تضعیف قدرت جهان اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان این که امت اسلام به عنوان یک قدرت دشمنان زیادی دارد، گفت:دشمنان تلاش می‌کنند تا تفرقه ایجاد کنند و با اختلاف افکنی بین قومیت‌ها و مذاهب به امت واحده لطمه بزنند.
آیت الله محسن قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب امروز در آیین اختتامیه بیست و هشتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی که در سالن اجتماعات دفتر نهاد رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: تجمیع علما و اندیشمندان شیعه و سنی در چنین جلساتی سبب عظمت شعائر اسلامی و خنثی کردن توطئه دشمنان بوده و خط مشی را برای نسل آینده مشخص می‌کند.

وی با تشریح موقعیت مسلمانان در جهان عنوان کرد: از بیش از هفت میلیارد نفر جمعیت جهان، دو میلیارد نفر پیرو ادیان شرقی، دو میلیارد نفر اهل کتاب، یک میلیارد و 800 نفر مسلمان، 500 میلیون نفر تابع ادیان قدیمی مانند سرخپوستی هستند اما 500 میلیون نفر که در حال افزایش است تابع هیچ دینی نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی ابراز داشت: مسلمانان از نظر ثروت‌های مادی و معنوی قوی‌ترین مردم جهان هستند؛ بیش از دو سوم منابع نفت و گاز در اختیار آنها است و بیشتر مناطق استراتژیک جهان نیز در اختیار اسلام است.

وی با تأکید بر لزوم وحدت مسلمانان خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان جهان به عنوان امت واحده باهم متحد شوند و مسیر وحدت را هموار کنند، می‌توانند نقشی بی بدیل را در تاریخ ایفا کنند.

معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب مهمترین ثروت جهان اسلام را جوانان فرهیخته، باانگیزه، تحصیل کرده و باورمند به دین دانست و افزود: وقتی این ثروت بزرگ در اختیار اسلام است، می‌تواند قدرت بزرگ دنیا محسوب شود؛ قدرتی که اجازه نمی‌دهد ده درصد کشورهای جهان دارای 90 درصد ثروت جهان باشند؛ اجازه نمی‌دهند که عده‌ای بگویند ما حق وتو داریم؛ این قدرت، شرکت‌های استعمارگری را تهدید می‌کند که انواع قدرت را در خود دارد.

وی اظهار داشت: این قدرت دشمنان زیادی دارد که تلاش می‌کنند تا تفرقه ایجاد کنند و با اختلاف افکنی بین قومیت‌ها و مذاهب به امت واحده لطمه بزنند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه ما نمی‌گوییم که وحدت به معنای قبول یک مذهب خاص است، تصریح کرد: نباید مرزهای مذاهب برچیده شود و هرکس باید بر عقیده خود بماند اما در عین داشتن اعتقادات خود باید به یک منفعت بزرگتر یعنی امت اسلامی هم توجه کنند؛ اهمیت این توجه وقتی مشخص می‌شود که گروههای تکفیری، جوانان ما را از بدنه جدا می‌کنند تا تفرقه را در اسلام تداوم ببخشند.

معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با تأکید بر حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از جبهه مقاومت ابراز داشت: تاکنون به جز جمهوری اسلامی و هم‌پیمانان آن هیچ کشوری حتی یک فشنگ هم به جبهه مقاومت نداده است، این حمایت همه جانبه نشان می‌دهد که مسأله رهبر معظم انقلاب مصالح جامعه اسلامی است.

وی دشمن اصلی ایران را استکبار جهانی خواند و ادامه داد: امروز خاندان آل سعود ما را با عناوینی چون «العدو الایرانی» و «العدو المجوسی» تبلیغ می‌کنند و دوست دارند که ما هم از «العدو السعودی» و «العدو الوهابی» استفاده کنیم اما ما «العدو الآمریکی» و «العدو الصهیونی» بکار می‌بریم؛ ما نسبت به داعش و گروه های تکفیری حساس هستیم اما نباید از پدیدآورندگان آنها یعنی آمریکا، انگلیس و اسراییل غافل شویم؛ دشمن اصلی ما اینها هستند که با دلارهای خود از تفکر وهابیت حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قمی صدمات گروه های تکفیری به اسلام را برشمرد و بیان کرد: کُشتن مسلمانان دنیا که عمده آنها اهل سنت بودند، از بین بردن زیرساخت‌های کشورهای اسلامی، خشن و منفور جلوه دادن چهره اسلام، فراموشی مسأله فلسطین و دور کردن مسلمانان از جنگ اسلام و صهیونیست ضربات خطرناکی است که جریان‌های تکفیری به اسلام زدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف علما در قبال خطراتی که اسلام را تهدید می‌کند اشاره کرد و ابراز داشت: جهان در شرایط حساسی قرار دارد و دشمن می‌خواهد ما را به خود مشغول کند؛ باید هوشیار باشیم و امت واحده را تشکیل دهیم، جوانان را ارشاد کنیم در منبرها اخبار جهان اسلام را بازگو کنیم، مردم را به دشمن توجه دهیم، خطر تکفیر را تذکر دهیم و مراقب نفوذ تفکر وهابیت در حوزه‌های علمیه باشیم.

معاون بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب در پایان با تأکید بر غنیمت شمردن اینگونه همایش‌ها گفت: شما عالمان دینی که چشم و چراغ امت هستید باید خط آینده امت را ترسیم کرده  این همایش‌ها را در سایر کشورها برپا کنید و ضرورت‌ها را بیان کنید؛ عالم دینی وقتی در مخاطب خود اثرگذار است که خود او عامل به دانسته‌هایش باشد./831/پ202/ص

ارسال نظرات