۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۴۸۱۴۸۰
حجت الاسلام کاشانی خبر داد؛

ارسال 200 مقاله به همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت

دبیر نخستین همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت از ارسال 200 مقاله به همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت و 1051 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره محصولات فرهنگی پژوهشی اسلام و مسیحیت خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد کاشانی دبیر اولین همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت حجت الاسلام والمسلمین محمد کاشانی دبیر اولین همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد کاشانی پیش از ظهر امروز در اولین همایش مطالعات تطبیقی و دومین جشنواره محصولات فرهنگی پژوهشی اسلام و مسیحیت که در مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، اظهار داشت: بدون این که برای این همایش تبلیغاتی صورت بگیرد، دویست مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که از این میان، حداقل 40  مقاله را اساتید و اعضای هیأت علمی و استادیار و دانشجویان، بیش از 30 مقاله را دانش آموختگان دکتری، حدود 50 مقاله را دانشجویان و دانش آموختگان کارشناسی ارشد در رشته های مرتبط و 70 مقالات را طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه به قلم تحریر در آوردند.

وی گفت: اساتیدی که مقالاتی را ارسال کردند، هر کدام با توجه به دیدگاه خود در رشته های مختلف جامعه شناسی و  روانشناسی و غیره مقالاتی را نوشتند؛ اگر این کاری که برای این همایش انجام شد را تیمی تصمیم داشت که تنها در حوزه اخلاق انجام دهد و فقط 50 مقاله را به دبیرخانه همایش بدهند، حداکثر شاید 10 سال به طول می انجامید تا چنین کار فاخری را تحویل بگیریم.

دبیر نخستین همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت تصریح کرد: داوری همیشه بهترین داوری نیست؛ برای رعایت انصاف علمی، سعی کردیم از گروه ادیان دانشگاه ادیان، اساتید مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، جامعه المصطفی، مرکز تخصصی کلام و ادیان در هیئت داوران حضور داشته باشند و تلاش شد که با دقت بهتر بررسی شود و حتی برخی از مقالات حدود 3 الی 4 بار برای داوری رفت.

وی افزود: اگر اسلام را از سرچشمه آن به جوان غربی و اروپایی نشان دهیم، جذب می شود و به اسلام رجوع می کنند؛ از شهرهای مختلف از جمله مشهد، شیراز و همدان، سمنان، قائم شهر، ارومیه، تبریز و غیره برای شرکت در همایش حضور پیدا کرده اند؛ این حضور میتواند ما را با هم آشنا کند و در مراحل بعدی بیشتر بهره مند شویم.

حجت الاسلام محمد کاشانی اظهار داشت: در این همایش از کشورهای تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، آذربایجان، عراق، مالزی و ایرانیان خارج از کشور مقاله داشتیم؛ یکی از مزیت های این همایش برای دانشگاهیان دارد، بحث رده isd است.

وی گفت: 30 مقالات برتر را کنار هم گذاشتیم و تصمیم داشتیم که یکی را انتخاب و جایزه ویژه را انتخاب کنیم، به گفته داوران انتخاب چنین کاری با توجه به سطح بالای تمامی مقالات سخت بوده و قرار شد، جایزه ویژه بین مقالات توزیع شود.

دبیر اولین همایش مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت تصریح کرد: در کنار این همایش جشنواره ای در نظر گرفته شده است که در حوزه های محصولات فرهنگی است که صاحب نظران و اندیشمندان آثاری را به صورت کتاب، شعر، دکلمه، پایان نامه، پوستر، نرم افزار، فیلم نامه، مستند و فیلم داستانی، سایت و وبلاگ و همچنین اینستگرام تولید کرده اند که مجموعا 1051 اثر به جشنواره ارسال شده است./822/پ202/ج

ارسال نظرات