۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۴۸۱۴۷۸
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

تأثیرگذاری معنوی در مقابل تهاجم فرهنگی مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأثیرگذاری معنوی در مقابل تهاجم فرهنگی را مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها معرفی کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، تهاجم فرهنگی بسیار خطرناک است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عصر امروز در دیدار اعضای تحریریه روزنامه همشهری قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، به تشریح رسالت رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف پرداخت و اظهار کرد: آن چیزی که در کار رسانه‌ای ماندگاری پیدا می‌کند، اثری است که در رشد و تعالی فرهنگ جامعه خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان این‌که طبق منابع دینی خسارت‌دیده‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که فعالیت اثرگذاری ندارند، تصریح کرد: امروز توجه به واقعیت‌های رسالت زندگی بشر، رسالت جدی رسانه‌ها محسوب می‌شود و اگر این هدف تحقق یابد، جوامع بشری از انحراف دور مانده و زندگی‌ها به تباهی سپری نمی‌شود.

امام‌جمعه قزوین در ادامه ابراز کرد: باید به گونه‌ای زندگی کنیم که در ورق‌ زندگی‌مان خدمت به مردم در اولویت قرار داشته باشد و در نتیجه ارتقای کیفیت زندگی جوامع بشری را شاهد باشیم.

تأثیرگذاری معنوی در مقابل تهاجم فرهنگی مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأثیرگذاری معنوی در مقابل تهاجم فرهنگی را مهم‌ترین رسالت رسانه‌ها معرفی کرد و افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، تهاجم فرهنگی بسیار خطرناک است و اگر نتوانیم در مقابل آن ایستاده و راه‌های نفوذ را ببندیم، به شکستی به مراتب سنگین‌تر از جنگ نظامی دچار خواهیم شد.

وی با بیان این‌که خدمت به خلق نباید فدای اهداف دیگری شود، اظهار کرد: تأثیرگذاری معنوی در مقابل تهاجم فرهنگی یکی از مصادیق خدمت به خلق محسوب می‌شود و رسانه‌ها نباید اهداف دیگر، از جمله اهداف مادی را فدای این هدف مقدس کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی انعکاس واقعیت‌های جامعه را رسالت دیگر رسانه‌ها برشمرد و ابراز کرد: رسانه‌ای می‌تواند اثرگذار باشد که واقعیت‌های جامعه را بیان کرده و در مقابل ظلم‌هایی که صورت می‌گیرد، نخستین فریاد را بلند کند.

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: رسانه‌ها باید «دغدغه دین» داشته باشند و بدانند زمانی که دینِ ما درست شود، سایر عرصه‌ها نیز سامان می‌یابد و مشکلات برطرف خواهند شد.

وی با بیان این‌که عدالت‌خواهی رسالت دیگر رسانه‌ها است، خاطرنشان کرد: عدالت‌خواهی دغدغه مهم مردم در طول تاریخ به شمار می‌آید و رسانه‌ای می‌تواند اثرگذار باشد که فریاد عدالت‌خواهی را به گوش مردم برساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: رسانه‌ها باید زمینه تشریک مساعی همه دغدغه‌مندان را ایجاد، دغدغه‌ها را تجمیع و برای برطرف کردن آن‌ها نیروها را بسیج کنند چرا که صدای تنها به جایی نمی‌رسد و اگر هم‌افزایی صورت بگیرد می‌توان دردها را درمان کرد.

وی در پایان گفت: خداوند به انسان، قلم و کاغذ قسم یاد کرده زیرا اگر این سه عرصه در خدمت دین قرار گیرند نور ایمان و حکمت در جامعه جاری خواهد شد./873/101/ب2

ارسال نظرات