۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۸۱۴۵۳
حجت الاسلام ماندگاری:

معرفت به ولی خدا فراتر از آشنایی با زندگانی آنها است

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که دیوار دوم ولایت حق معرفت است، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) حق معرفت به علی بن ابیطالب(ع) را بیش از دیگران شناخت؛ معرفت به ولی خدا فراتر از حفظ چند حدیث و آشنایی به زندگانی آنها است.
حجت الاسلام ماندگاری

حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، رییس مؤسسه روایت سیره شهدا در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی ولایتمداری است و خداوند وعده داده که هرکس ولایتمدار باشد از انحراف، اضطراب، سقوط ایمنی پیدا خواهد کرد، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) تجسم امنیت الهی است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که حصن ولایت به چهار دیواری شبیه است که چهار وجه آن محبت، معرفت، تسلیم، و مجاهدت و نصرت می باشد، ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) حق محبت ولایت و همچنین امام علی(ع) را ادا کرد.

وی با بیان این که شهدا مصداق امروز ادا کردن حق محبت هستند، گفت: بسیاری از شهدا در هنگام خداحافظی با خانواده ها به آنها نگاه نمی کردند تا اشکشان جاری و مانع از رفتن به جبهه نشود که این به معنای حق محبت است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با اشاره به این که دیوار دوم ولایت حق معرفت است، بیان داشت: حضرت فاطمه زهرا(س) حق معرفت به علی بن ابیطالب(ع) را بیش از دیگران شناخت؛ معرفت به ولی خدا فراتر از حفظ چند حدیث و آشنایی به زندگانی آنها است.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به این که آیه 7 سوره احزاب یا به عبارتی «النَّبِیُّ أَوْلی بِالْمُؤْمِنینَ مِنْ أَنْفُسِهِم» بیانگر حق معرفت اصلی است، ادامه داد: در تفاسیر عبارت «الولی اولی بالمؤمنین من انفسهم» آمده، یعنی اینکه باور کنیم ولی بر شخص انسان اولویت دارد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با بیان این که در هر موضوعی ولی خدا زودتر، عمیق تر و وسیع تر از انسان متوجه خواهد شد؛ چراکه خداوند به ولی نور عطا کرده است، خاطرنشان کرد: ولایت یعنی سکان داری و بدون نور امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به این که در زندگی انسان مصداق های ولایتی همچون تبعیت ورزشکار از مربی، هنرپیشه از کارگردان و دیگر موارد وجود دارد که همگی بیانگر جایگاه ولایت در عرف هستند، ادامه داد: انتصاب از سوی مقام بالاتر، علم و تجربه همراه با خطای کمتر سه علت پذیرش ولایتمداری و تبعیت است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) معرفت را به جایگاه امام علی(ع) پیدا کرد، گفت: پیامبراکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) علم و عصمت دارند اما ولی خدا علم الهی و عصمت ندارد ولی به ترتیب از فقاهت و عدالت برخوردار هستند./9453/302/ب1

ارسال نظرات