۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۴۸۱۴۲۲
آیت‌الله سعیدی در دیدار امام‌جمعه منطقه گلگت پاکستان؛

تولیت حرم آماده تامین منابع تبلیغی است

امام‌جمعه قم با تاکید بر اهمیت تقویت منابع پژوهشی اسلام حقیقی در تمام نقاط جهان، از آمادگی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) جهت تولید این منابع خبر داد.
امام‌جمعه منطقه گلگت پاکستان  در دیدار با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علامه راحت حسین الحسینی، امام‌جمعه منطقه گلگت پاکستان ظهر امروز در آستان مقدس حضرت معصومه (س) با آیت‌الله سید محمد سعیدی دیدار کرد.

بر اساس این گزارش آیت‌الله سعیدی با تأکید بر این‌که آستان مقدس حضرت معصومه (س) آماده همکاری و تعامل فرهنگی با فعالان قرآنی کشور پاکستان است، اظهار داشت: انتقال تجربه‌ها و سبک‌های آموزش در مبانی قرآنی از مهم‌ترین عناصر تعاملی آستان مقدس حضرت معصومه با تمام نقاط اسلام جوی جهان است.

امام‌جمعه قم با تصریح بر اهمیت تقویت منابع پژوهشی اسلام حقیقی در تمام نقاط جهان افزود: آستان مقدس حضرت معصومه (س) در راستای ارتقاء بینش قرآنی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی در شهر گلگت پاکستان و غنی‌سازی کتابخانه در این منطقه آماده هرگونه همکاری با فعالان فرهنگی پاکستان است.

انقلاب اسلامی منشأ اصلی‌ترین تحولات فرهنگی و سیاسی است

گفتنی است در ادامه این دیدار علامه راحت حسین الحسینی  انقلاب اسلامی ایران را منشأ تحولات عظیم فرهنگی و سیاسی در منطقه گلگت  توصیف کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران تحولات بزرگی در پاکستان به وجود آورده است تاجایی که مهاجرت شیعیان از این منطقه به حوزه علمیه قم و تحصیل علوم دینی با آمار قابل‌تأملی روبرو شده است.

امام‌جمعه منطقه گلگت پاکستان بابیان این‌که برگزاری نماز جمعه، فعالیت‌های قرآنی، فرهنگی و اجتماعی در منطقه نسبت پاکستان گسترش چشم‌گیری داشته است، عنوان داشت: انتشار و توزیع منابع قرانی و دینی از لوازم اولیه نشر حقیقی معارف دین مبین اسلام است که برای احقاق این حقیقت نیازمند توجه آستان مقدس حضرت معصومه (س) هستیم.

تربیت مربی برای طلاب پاکستان یک ضرورت است

خاطرنشان می‌شود در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی نیز حضور داشت؛ این در حالی بود که وی در خطاب به امام‌جمعه گلگت گفت: هر چه نیرو دارید صرف تربیت افراد منطقه کنید و به فکر طلبه‌های جوان این شهر باشید.

رییس ستاد اقامه نماز با اشاره به این‌که طلبه‌های پاکستان باید شیوه کلاس داری را آموزش ببینند و فعالیت‌های تبلیغی آن‌ها گسترش پیدا کند، اظهار داشت: در اصلاح و ارشاد و فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی حتماً باید اولویت‌ها در نظر گرفته شود تا خروجی فعالیت‌ها بر مبنای قرآن باشد.

لازم به ذکر است این دیدار با اهداء چکیده یک جلدی تفسیر نور از سوی آیت‌الله سعیدی به علامه راحت حسین الحسنی  پایان یافت./۸۳۷/202/ص

ارسال نظرات