۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۴۸۱۴۰۸
با سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی؛

دبیرخانه کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» آغاز به کار کرد

دبیرخانه کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» با حضور حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی آغاز به کار کرد.
آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» آغاز به کار دبیرخانه کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین آغاز به کار رسمی دبیرخانه کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» پیش از ظهر امروز در سالن همایش های رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.

سخنران ویژه این مراسم حضرت آیت الله مکارم شیرازی بود که وی با اشاره نقش گسترده عالمان شیعه در بسط و گسترش علوم بویژه علوم اسلامی اظهار داشت: با وجود کتاب هایی که در این باره نوشته شده هنوز حق مطلب ادا نشده و ما می خواهیم موسوعه ای در این باره تدوین کنیم.

وی افزود: از همه محققان و پژوهشگران دعوت می کنیم در این مسیر با دبیرخانه کنگره همکاری کرده و مقالات و آثار علمی خود را تحویل دهند تا شاهد کنگره عظیمی باشیم.

همچنین حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی دبیر علمی کنگره به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در چهارماه اخیر پرداخت و اظهار داشت: کنگره اصلی در اواخر اردیبهشت ماه سال 97 برگزار می گردد و تا آن روز فعالیت های علمی چشم گیری صورت خواهد گرفت تا چهره شیعه در گسترش علوم به جهانیان نشان داده شود.

از دیگر حاضران در این همایش می توان به حضرت آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله سید محمدجواد علوی بروجردی و حجج اسلام والمسلمین علی نکونام عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، احمدی یزدی، حمید ملکی معاون تهذیب حوزه های علمیه و جمع کثیری از علما، اساتید و طلاب حوزه اشاره کرد.

در این همایش همچنین از کتاب دو جلدی منبع شناسی علوم اسلامی، منشور، سایت کنگره به چهار زبان و پوستر فراخوان کنگره با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی و جمعی از علمای حاضر در جلسه رونمایی شد.

یادآور می شود، طبق اعلام مسؤولان دبیرخانه کنگره بین المللی «نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی» پژوهشگران می توانند مقالات خود را در محورهای بنیان گذاری و گسترش علوم، نوآوری و نظریه پردازی در علوم، پیدایش شخصیت های بزرگ علمی، ایجاد مراکز علمی و کتابخانه، فعالیت های نوآمد و پدیدآوردن کتاب ها و آثار هنری ارزشمند، ترجمه و انتقال علوم توسط مترجمان شیعه و فعالیت دانشمندان شیعه در کشورهای جهان به دبیرخانه ارسال کنند.

شایان ذکر است، مهلت ارسال چکیده مقالات حداکثر تا 31 اردیبهشت 96 و مهلت ارسال اصل مقالات تا اول شهریور ماه 96 خواهد بود و کنگره اصلی نیز در اردیبهشت ماه 97 برگزار می شود و علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره به آدرس قم، ابتدای بلوار انتظار، مجتمع دارالولایه، ساختمان مؤسسه دارالإعلام ارسال کنند.

گفتنی است، ریز موضوعات مقالات، قلمرو مباحث کنگره، اهداف کنگره و توضیحات بیشتر در سایت کنگره به آدرس www.shia-congress.ir   موجود است./1330/پ202/ج

ارسال نظرات