۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۴۸۱۳۷۴
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

ظرفیت تبلیغی مساجد نباید مورد بی توجهی قرار گیرد

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که در کنار ظرفیت معنوی مساجد باید از ظرفیت تبلیغی آن بیشتر استفاده شود، گفت: مساجد به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های اصلی معارف دینی باید محور همه برنامه های دینی قرار گیرد.
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائم شهر، نخستین دوره آموزشی ائمه جماعات روحانی مدارس، از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه مازندران، اداره کل آموزش و پرورش و با همکاری ستاد اقامه نماز استان به مدت دو روز در قائم شهر برگزار شد.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در آیین اختتامیه این مراسم با اشاره به این که این دوره آموزشی دو روزه با حضور 60 نفر از مبلغان و ائمه جماعات استان برگزار شد، گفت: در این طرح آموزشی دو روزه مسائل مربوط به مدیریت مساجد و راه های جذب جوانان به مساجد مورد بحث قرار گرفت.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران همچنین با اشاره به نقش مهم و اثرگذار مبلغان دینی در جذب جوانان به مساجد، افزود: مساجد بهترین پایگاه برای تقویت مبانی دینی و ارزشی در جامعه اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمن برای تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان از همه ابزارهای تبلیغی استفاده می کند، خاطرنشان کرد: مساجد از ظرفیت معنوی بسیار بالایی برای تقویت معنویت و بصیرت در جامعه برخوردار هستند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مبلغان دینی باید از ظرفیت های تبلیغی موجود در جامعه در جهت تقویت پایه های دینی جامعه به ویژه نسل جوان بهره گیرند، بیان داشت: امروز پاسخگویی به شبهاتی که دشمنان در جامعه اسلامی مطرح کردند یکی از وظایف مهم مبلغان دینی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه با تأکید براین که روحانیت باید ارتباط خود با نسل جوان جامعه را بیشتر تقویت کند، تصریح کرد: روحانیت می تواند پناهگاهی مطمئن و امن برای نسل جوان جامعه باشد.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که ارتباط چهره به چهره مبلغان دینی با نسل جوان جامعه اثرگذاری بسیاری مطلوبی داشته است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای از بین بردن هویت دینی و انقلابی نسل جوان به کار گرفته، یک مبلغ باید به نسل جوان جامعه که هدف اصلی دشمن است، آگاهی های لازم را در خصوص هجمه های دشمن بدهد.

استاد حوزه علمیه مازندران از مساجد به عنوان کانون همدلی و زمینه ساز تعالی مذهبی و فرهنگی نسل جوان جامعه عنوان کرد و بیان داشت: متأسفانه آن طور که شایسته است از ظرفیت تبلیغی مساجد بهره گرفته نمی شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید ظرفیت بالای تبلیغی مساجد به عنوان رکن اصلی تبلیغ دین فراموش شود، بیان داشت: مساجد از جاذبه های بالای تبلیغی برخوردار هستند که در صورت شناسایی آن به نسل جوان می توان از ظرفیت بالای آن در جهت اهداف تبلیغی بهره گرفت.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که در کنار ظرفیت معنوی مساجد باید از ظرفیت تبلیغی آن بیشتر استفاده شود، تصریح کرد: مساجد به عنوان یکی از مهم ترین پایگاه های اصلی معارف دینی باید محور همه برنامه های دینی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران  همچنین بر ضرورت تقویت جاذبه های معنوی مساجد به منظور جذب بیشتر جوانان به سمت این پایگاه معنوی تأکید کرد و گفت: مساجد همواره نقش هدایت گری و روشنگری در جامعه را عهده دار بوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت رونق فعالیت های دینی و فرهنگی مساجد با محوریت روحانیت و ائمه جماعات تأکید کرد و گفت: امروز حضور مستمر روحاني و امام جماعت در مسجد يک ضرورت است و موجب رونق برنامه های دینی و فرهنگی در مساجد می شود.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که متولیان فرهنگی باید رویکرد مسجدمحوری در اجرای برنامه های فرهنگی در دستور کار قرار دهند، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مساجد محور همه برنامه های دینی و فرهنگی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بيان اين‌که ائمه جماعات مساجد بايد با برنامه‌ريزي مناسب جهت برگزاري برنامه‌‌هاي متنوع ديني و فرهنگي زمينه جذب بيشتر جوانان به سمت مسجد را فراهم کنند، ادامه داد: متأسفانه برخی مواقع فضای مساجد جذابیت لازم را برای جذب نسل جوان ندارد که این مسأله باید هم از لحاظ سخت افزاری و هم نرم افزاری اصلاح شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه از روحانیت به عنوان مرزبانان حقیقی دین و ارزش های معنوی در جامعه یاد کرد و گفت: روحانیت شیعه در طول تاریخ همواره در خط مقدم دفاع از دین حاضر بوده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که با بررسی بیشتر تاریخ می توان به نقش مهم و اثرگذار روحانیت در دفاع از حریم دین پی برد، خاطرنشان کرد: امروز نیز روحانیت آگاه با همه توان و ظرفیت خود در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی در صحنه حضور دارد./1317/202/ب2

ارسال نظرات