۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۴۸۱۳۴۱
استاد حوزه علمیه:

خداوند مسؤولان را در مواجهه با مشکلات مردم امتحان می‌کند

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مسؤولان در مواجهه با مشکلات مردم امتحان می‌شوند، گفت: انقلاب اسلامی نعمت الهی است، مردم و مسؤولان باید مراقب باشند که از آزمایش الهی سربلند خارج شوند.
اویسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن اویسی استاد حوزه علمیه، چهارشنبه شب در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه(س) در مصلای بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: منشأ مشکلات و سختی های انسان سه چیز است.

وی افزود: نخست طهارت مؤمن از گناه است، در این زمینه امام علی(ع) می‌فرمایند: بلاها ارتباط مستقیم با گناه دارند؛ انسان کافر از این بلاها دور است زیرا خداوند به سبب کفری که کافر دارد او را رها می‌کند.

حجت الاسلام اویسی امتحان الهی را دومین دلیل بر وجود مشکلات و گرفتاریهای انسان بیان کرد و گفت: امتحان و آزمایش سنت الهی است انسان بعد از ایمان آوردن مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا مقدار صداقت او در ایمان ارزیابی شود.

استاد حوزه علمیه با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: حضرت فرمودند: شیعیان ما امتحان می‌شوند؛ انجام تکالیف شرعی از امتحانهای الهی به شمار می‌رود.

وی دردها و بلاهای طبیعی را از دیگر امتحانهای الهی عنوان کرد و گفت: حوادث طبیعی و بیماریها همه و همه آزمایش الهی هستند، خداوند در سوره انبیاء می‌فرماید: من شما را با خیر و شر امتحان می‌کنم؛ انسان زمانی که در محضر الهی حاضر می‌شود به سود و زیان این عالم پی می‌برد که در محضر الهی حاضر ‌شود.

حجت الاسلام اویسی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ما مردم را با حسنات و گناهان آزمایش می‌کنیم، این امتحانی برای بازگشت برخی از انسانها به سوی خدا است؛ خداوند به بسیاری از انسانها مسؤولیت اجتماعی می‌دهد تا با رو به‌ رو شدن با مشکلات مردم مورد آزمایش قرار بگیرند.

استاد حوزه علمیه پرداخت خمس و زکات را امتحان الهی دانست و اظهار داشت: پرداخت وجوهات شرعی فقیر در جامعه اسلامی ریشه کن می‌کند، اموال و ثروت نعماتی هستند که خداوند به انسان عطا می‌کند.

وی افزود: گاهی انسان با دریافت نعمت الهی دچار غرور می‌شود اما زمانی که خداوند همان نعمت را از او باز می‌ستاند این امر را ظلم الهی می‌پندارد، سخت‌ترین آزمایش الهی با نعمتی که به انسان می‌دهد صورت می‌پذیرد.

حجت الاسلام اویسی عنوان کرد: انقلاب اسلامی نعمت الهی است مردم و مسؤولان باید مراقب باشند که در آزمایش الهی سربلند خارج شوند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: آزمایش دیگر کسب مقام و درجه است./813/202/ب2

ارسال نظرات