۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۴۸۱۳۱۵
آیت الله موسوی جزایری:

مطالعه و پرداختن به ولایت در همه شؤون وظیفه و تکلیف است

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که حضرت زهرا خود را در راه احیای ولایت فدا کردند، گفت: مطالعه و پرداختن به ولایت در همه شؤون وظیفه و تکلیف است.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان عصر امروز در مراسم آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز و سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) که در محل این دانشگاه برگزار شد، گفت: این ایام متعلق به حضرت فاطمه زهرا(س) است و همه می دانند منشأ و ضرورت برگزاری مراسم و بازگویی مصیبت حضرت چه چیزی است.

وی با اشاره به این که برگزاری مراسم ایام فاطمیه حجتی برنده تر و سندی قاطع تر بر حقانیت امیرمؤمنان(ع) و مظلومیت اهل بیت(ع) از جمله براهین ساطعه و ادله واضحه بر ولایت امام علی(ع) و غاصبیت و ظالمیت مخالفان و دشمنان است، گفت: مخالفان از مظلومیت حضرت فاطمه زهرا(س) فراری هستند و حجت آنها فلج می شود.

امام جمعه اهواز با بیان این که در کتاب صحیح بخاری آمده که «ماتت و هی غاضبه» یا نقل دیگری «ماتت و هی واجده»، ادامه داد: در این روایت آمده که جضرت فاطمه زهرا(س) در حالی از دنیا رفتند که او را اذیت کرده بودند؛ فدک حضرت زهرا(س) و ولایت امیرمؤمنان(ع) را غصب کردند و انواع اهانت ها را روا داشتند.

آیت الله موسوی جزایری با تبیین وظیفه و تکلیف نسبت به امیرمؤمنان(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) در این مقطع حساس، ادامه داد: در دوران کنونی نسبت به ولایت جدی باشیم و با توجه به دایره وسیع آن لازم است که در همه شئون مربوط به ولایت جزوات و کتاب های مورد مطالعه قرار گیرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دانشجویان سایر رشته همچون حقوق، قرآن و حدیث، ادبیات عرب با مطالعه مطالب درسی، مباحث ولایت را نیز مورد توجه قرار دهند؛ دانشجویان فارغ التحصیل این دانشگاه در زمینه مباحث ولایت باید توانمند باشند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به این که دانشگاه امیرمؤمنان(ع) با توجه به نیاز جامعه به رشته ولایت تأسیس شد، گفت: پیش از راه انداری تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفت و به نتیجه رسیدیم که رشته ای با این موضوع در آموزش عالی وجود ندارد و رشته ای که در حوزه های علمیه با موضوع شیعه شناسی ایجاد شده کامل نیست.

وی با بیان این که نخستین اقدام در تأسیس دانشگاه امیرمؤمنان(ع) تصویب شد رشته ولایت در آموزش عالی بود که زحمات بسیاری را به همراه داشت و همه مراحل آن در تهران و قم سپری شد، خاطرنشان کرد: می توانستیم رشته های فیزیک، شیمی، میراث فرهنگی و دیگر رشته ها را تدریس کنیم اما  به رشته ولایت نیاز داشتیم که در این باره باید محتوا تهیه و تدوین می شد.

امام جمعه اهواز با اشاره به این که هدف اصلی از راه اندازی دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) دنباله روی اهداف حضرت زهرا(س) است، افزود: عمده هدف حضرت پس از ارتحال پیامبراکرم(ص) احیای ولایت امیرمؤمنان(ع) است و بانو خود را در راه احیای ولایت فدا کردند.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این نکته که امروز دشمنان جاهل و نادانی وجود دارد که دنبال بهانه ای برای مخالفت ولایت امیرمؤمنان(ع) و غضب نسبت به اهل بیت(ع) هستند، ادامه داد: در این مسیر فتنه ها ایجاد و شبهاتی را گسترش می دهند و از انجام کاری اجتناب نمی کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با آرزوی توفیق روزافزون برای مجموعه دانشگاه امیرالمؤمنین(ع)، گفت: به لطف پروردگار به سویی حرکت کنیم که بتوانیم حقانیت امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) را به اثبات برسانیم./9453/202/ب2

ارسال نظرات