۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۴۸۱۲۷۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل جوان

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت از پایه های استمرار نظام است، گفت: برای حفظ و بقای این نظام باید فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان تبیین شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید محمود باباخانی که در مسجد علوی خرم‌آباد برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: فرهنگ ایثار و شهادت از پایه‌ها و اصول استمرار نظام است.

وی با تأکید بر ضرورت یادآوری فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین این مهم برای حفظ و بقای نظام عنوان داشت: برگزاری مراسم یادواره شهدا فرصتی برای نهادینه سازی ارزش ها است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه شهدا برای ما الگو و اسوه هستند، افزود: جلسه بزرگداشت شهدا، جلسه بیداری و هوشیاری است.

وی در ادامه پیروی از ولایت فقیه را رمز عاقبت به خیری انسان ها عنوان و خاطرنشان کرد: در مراسم بزرگداشت و یادواره شهدا باید از آنها الگو گرفته و به آنان تأسی کنیم.

حجت الاسلام مهدوی نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان را ضروری خواند و گفت: ترویج این مهم نسل جوان نو را در برابر هجمه های فرهنگی مصون می سازد.

وی در ادامه با بیان اینکه همه خلقت نشانه وجود خداوند است و خداوند می‌فرمایند بین مؤمنان مردانی هستند که با خدا عهد و پیمان بستند و بر عهد خویش صادق بودند، افزود: خداوند متعال در قرآن‌ کریم می‌فرمایند از همه خلایق پیش از خلقت عهد عبادت و بندگی گرفتیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه خداوند انسان را آزمایش می‌کند، خاطرنشان کرد: خداوند انسان را با ترس و خوف آزمایش می‌کند تا ببیند مردان شجاع چه کسانی هستند و گاهی خداوند انسان را با گرسنگی و بذل اموال آزمایش می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برخی مواقع خدای متعال انسان را با جان ها آزمایش می کند، خاطرنشان کرد: جایگاهی که خداوند به شهید اعطا می‌کند هم در این دنیا و آخرت جایگاه والایی است.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه در روایتی امام علی(ع) فرموده است که من منتظر شهادت هستم و عمویم حمزه سیدالشهدا کسی بود که برعهد خود وفا کرد، گفت: در روز عاشورا یاران امام حسین(ع) می‌آمدند و با آن حضرت وداع می‌کردند امام آنان را دعا می‌کرد و می‌فرمودند عده‌ای از یاران رفتند و برخی دیگر منتظر شهادت هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد در عهدی که با خدا بسته‌ اند، با ایثار جان خود وفاداری خویش را اثبات می‌کنند، یادآور شد: امروز مدافعان حرم در خارج از مرزهای ایران اسلامی به مبارزه با کفار و دشمنان اسلام می‌پردازند و منتظر شهادت هستند.

وی شهید محمود باباخانی و پدر بزرگوارش یک نسل بابرکت و نظر کرده از سوی خداوند متعال هستند، بیان کرد: این شهید والامقام جانباز 70 درصد و فرزند شهید بسیجی احمد باباخانی متولد 1338 در شهر معمولان پس از تحمل سالها رنج و جراحت ناشی از جنگ 22بهمن ماه امسال به پدر شهیدش پیوست./9459/202/ب1

ارسال نظرات