۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۴۸۱۲۷۱
مشاور رهبر معظم انقلاب:

علما و روحانیان پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی هستند

مشاور رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه انقلاب اسلامي با پشتوانه علما و روحانيان پایه‌گذاری شد، گفت: امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و علمای بزرگی چون مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای پیروزی انقلاب و پایداری نظام تلاش بسیاری کردند.
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی حجت الاسلام والمسلمین رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رحمانی، مشاور رهبر معظم انقلاب و مسؤول بسیج مستضعفین در دوران دفاع مقدس، عصر امروز در مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی كه با حضور مسؤولان کشوری و استانی، اقشار گوناگون جامعه و شماری از دانشجویان در مسجد امام رضا(ع) دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: امام خميني(ره) با پشتوانه و همت والاي علما و روحانیان، انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری كرد.

 

وي افزود: امام راحل با آگاهي از نقش محوري تشيع در پایه‌ریزی انقلاب، خود را وقف اسلام و انقلاب کرد و با درك صحيح و به‌موقع نسبت زمان خويش، انقلاب و نظام اسلامی را به پشتوانه روحانيان مبارز پایه‌گذاری كرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحماني وقوع انقلاب اسلامي ايران را يكي از مهم‌ترین اتفاقات قرن بيست و يكم برشمرد و ادامه داد: هميشه و در تمام اعصار تاريخ انقلاب‌های بزرگ و خودساخته موافق و مخالفان زيادي داشته و همه افراد آن جامعه انقلابي براي تحقق انقلاب در يك حال و يك جهت قرار نمی‌گیرند؛ اما انسان‌های اصيلي هستند كه با درك اهداف انقلابي حامي رهبر بوده و به چهره‌های شاخص انقلاب تبديل می‌شوند.

 

وي اضافه كرد: در هر دوران چهره‌های شاخص انقلاب بدون توجه به موقعيت و اهداف شخصي با ازخودگذشتگی و فداکاری‌های بي‌شمار به ياري رهبر انقلابي شتافته و با به رسميت شناختن حركت‌های انقلابي، در تحقق انقلاب‌ها گام برمی‌دارند.

 

عضو مؤسس مجمع روحانیون مبارز يادآور شد: يكي از اين علما و روحانيان مبارز و مقاوم مرحوم آیت‌الله هاشمي رفسنجاني بود كه نقش مهمي در وقوع انقلاب اسلامی داشت و تا آخرين لحظه عمر پر برکت خود خدمات شایانی را به انقلاب ارائه کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی تصريح كرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجاني از جمله بزرگ مرداني بود که چهره شاخص انقلاب و محبوب مردم به شمار می‌رفت؛ چرا که بدون در نظر گرفتن اهداف شخصی تنها برای انقلاب و پیروزی آن و همچنین پایداری انقلاب تلاش می‌کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مسلمانان صدر اسلام، خاطرنشان كرد: مسلمانان در زمان پیامبر از سه قشر متفاوت تشکیل می‌‌شدند؛ گروهی فرصت‌طلب که خود را تابع قدرت ناميده و هرگاه مشاهده می‌کردند دشمنان پیامبر در حال پیروزی‌اند، به سراغ آنها می‌رفتند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی افزود: گروهي قدرت درك و تحليل عمقي نداشته و نگران و وحشت‌زده از اتفاقات پيرامون خود بودند و عده‌ای هم كه ايمان محكمي نداشتند و دوري از خانواده را بهانه كرده در جبهه‌ها همراه پيامبر نمی‌رفتند.

 

رييس سابق بسيج مستضعفين اضافه كرد: البته در ميان اين مسلمانان عده‌ای از زنان و مردان پيروان واقعي پيامبر بوده و هميشه با صبوري و روحيه تغییر ناپذیر خود در ركاب آن حضرت بودند.

وي ادامه داد: در قرآن کریم به بزرگ مردانی که در عرصه دفاع از مملکت، اسلام و مکتب آن پایبند هستند اشاره ‌شده و حتی آياتي در اين زمينه نازل‌ شده است.

 

مشاور رهبر معظم انقلاب خاطرنشان كرد: می‌توانیم بزرگ مردانی نظير مرحوم آیت‌الله هاشمي رفسنجاني که فریادرس اسلام بود و برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش فراوانی کرد را به‌عنوان مصداق اين آيات ذکر کنیم./9314/202/ب1

ارسال نظرات