۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۴۸۱۲۶۶
در نشستی نیم روزه؛

برنامه‌های پایتختی جوانان جهان اسلام شیراز بررسی شد

مدیران دستگاه‌های اجرایی، تبلیغی و دینی استان فارس در نشستی نیم روزه به بررسی برنامه‌های یک ساله پایتختی جوانان اسلام پرداخته و پیشنهاد‌ها خود را مطرح کردند.
نشست بررسی برنامه های پایتختی جوانان جهان اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، مدیران دستگاه‌های اجرایی، تبلیغی و دینی استان فارس در نشستی نیم روزه به بررسی برنامه‌های یک ساله پایتختی جوانان اسلام پرداخته و پیشنهاد‌ها خود را مطرح کردند.

بهره‌برداری از مشترکات دین اسلام و مذاهب

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در این نشست با بیان این که ظرفیت نهادهای ما بیش از موارد مطرح شده است گفت: یکی از مشترکات جهان اسلام بحث مساجد است و ما نزدیک به 5 هزار مسجد در استان فارس داریم و این بزرگ‌ترین نقطه اشتراک ما با جهان اسلام است.

وی در ادامه افزود: در سه بخش آموزشی، پژوهشی و فرهنگی حوزه دین می‌توانیم کار کنیم و کارگاه‌های آموزشی و شبهه شناسی را که مشترک جوانان جهان اسلام است، برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان این که علمای اهل تسنن هم به این نتیجه رسیده‌اند که باید از مشترکات دین اسلام و مذاهب بهره‌برداری شود، اظهار داشت: ارائه معارف دینی، اصول اخلاقی، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی، ارائه سیر مطالعاتی و راه‌اندازی گروه‌های مطالعه دینی از کتب اهل سنت و شیعه، نقد کتاب و برنامه‌های پژوهشی و آموزشی به صورت حضوری و غیرحضوری در این راستا قابل انجام است.

استفاده از هنر خوشنویسی و نگارگری

محمد کرم الهی، رئیس حوزه هنری فارس ابراز کرد: خوشنویسی و نگارگری در شیراز و فارس جایگاه بالایی دارد که جای آن در این مجموعه برنامه‌ها خالی است و همچنین شیراز علاوه بر شعر در حوزه داستان نیز می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام، بیان داشت: این پایگاه زیرمجموعه «او آی سی» سازمان همکاری‌های اسلامی است و در هماهنگی با این مجموعه مقررشده باشگاه جوانان دانشمند جهان اسلام را تشکیل دهیم که باهدف شناسایی و تقدیر از دانشمندان جوان جهان اسلام است و می‌تواند در ذیل برنامه‌های یک‌ساله به‌صورت کلان‌تر اجرایی شود.

ضرورت هم‌اندیشی با جوانان

حجت‌الاسلام شکرالله دانش، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی فارس تأکید کرد: مناسب است پرسشنامه‌ای از جوانان دریافت شود.

وی ادامه داد: افرادی که تاکنون نظر داده‌اند مدیران غیر جوان دستگاه‌های اجرایی هستند و نظرات جامعه مخاطب این برنامه دریافت نشده است.

وی تصریح کرد: جا دارد پایگاه‌های مجازی برای جوانان جهان اسلام راه‌اندازی شود که این ارتباطات برای هم‌اندیشی‌های آتی در ساخت و جهت‌دهی تحولات  آینده جهان اسلام استفاده شود.

ابراهیم گشتاسبی‌راد، سرپرست دانشگاه شیراز بیان کرد: در رایزنی که  با «او آی سی» سازمان همکاری‌های اسلامی داشتیم مایل بودند در زمینه آموزش و کارگاه‌های علمی و تحقیقاتی از جمله در زمینه جامعه‌شناسی و روانشناسی دینی و حقوق جوان مسلمان برنامه‌هایی توسط دانشگاه ارائه شود.

برگزاری تور تبادل فناوری و استفاده از ظرفیت نخبگان

حبیب شریف، رییس بنیاد نخبگان فارس اظهار کرد: برگزاری تور تبادل فناوری، همایش راهکارهای توسعه پایدار، جایزه بزرگ اختراعات جوانان جهان اسلام و تدوین طراحی و اجرای سرود مشترک و تمبر یادبود در این برنامه مورد اقبال قرار خواهد گرفت.

حمیدرضا آذری، مدیرکل آموزش و پرورش با اشاره به وجود جوانان نخبه بسیار در این استان برخی پیشنهاد‌ها آنان را واجد ارزش‌هایی برتر از نظرات دستگاه‌های اداری دانست./۹۱۹/203/ب1

ارسال نظرات