۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۴۸۱۲۵۵
اول تا هفتم اسفند؛

حضور 284 ناشر استانی و کشوری در دوازدهمین نمایشگاه استان قم

محمودی از حضور 284 ناشر استانی و کشوری در دوازدهمین نمایشگاه استان قم خبر داد و گفت: در زمان برپایی نمایشگاه 6 نشست تخصصی برگزار می‌شود.
نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید محمود حسینی، مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران قم در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم، که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد قم برگزار شد، گفت: سال گذشته این نمایشگاه کتاب با حضور 460 ناشر در مصلای قم برگزار شد؛ اما امسال به جهت برپایی نماز جمعه، نتوانسته‌ایم مصلی را برای اجرای نمایشگاه کتاب آماده و هماهنگ کنیم.

حسینی بیان کرد: نمایشگاه در سال گذشته در چهار بخش دفاع مقدس، عمومی،دانشگاهی و حوزوی، کتاب کودکان و نوجوانان برگزار شد و 800 میلیون تومان بن کتاب در نمایشگاه سال گذشته توزیع شد.

وی با بیان اینکه دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم در مجتمع ناشران برگزار میشود، گفت: این نمایشگاه در فضای 15 هزار متر مربع با شرکت  191 ناشر و 93 نمایندگی و در مجموع با حضور  284  ناشر اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران قم ابراز کرد: کتاب‌ها و محصولات با موضوعات دانشگاهی، حوزوی، ادبیات، روانشناسی، کمک آموزشی، کودکان و نوجوان از سوی ناشران استانی و کشوری در این نمایشگاه عرضه می‌شود.

حسینی ابراز کرد: این نمایشگاه اول اسفند به مدت هفت روز از ساعت 9 تا 12 صبح و 4 تا 9 در مجتمع ناشران قم برگزار می‌شود و همچنین مراسم افتتاحیه این نمایشگاه روز شنبه از ساعت 7 بعد از ظهر برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نشست‌های تخصصی و برنامه‌های جانبی دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم اشاره کرد و گفت: در زمان برپایی نمایشگاه 6 نشست تخصصی با موضوعات اقتصاد نشر در حوزه کودک و نوجوانان، سوگواره شعر فاطمی، نمایشگاه آیین و مذهبی ویژه بانوان، رونمایی و بررسی کتاب‌های گویا ویژه نابینایان، کارگاه تولید کتاب‌های برلین و عرضه محصولات نابینایان و همایش کتاب و کتاب‌خوانی ویژه ناشنوایان برگزار می‌شود.

توزیع 500 میلیون تومان بن کتاب در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم

در ادامه این نشست حمید خرمی، رییس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان قم درباره توزیع بن کتاب دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان  قم گفت: 500 میلیون تومان بن کتاب از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نمایشگاه کتاب اختصاص داده شده است.

رییس اتحادیه ناشران استان قم بیان کرد: هر نفری میتواند از  100 هزار تومان بن کتاب بهره‌مند شود و به پژوهشگاه‌ها و نهادهای حوزوی و دانشگاهی سقف بیشتری بن و اعتبار جهت تخفیف اختصاص داده می‌شود.

وی بیان کرد: ناشران نیز کتاب‌ها و محصولات خویش را با 10 تا 30 درصد تخفیف عرضه و توزیع می‌کنند؛ بنابراین بازدیدکنندگان می‌توانند تا سقف 50 درصد تخفیف بهره‌مند میشوند.

خرمی ابراز کرد: دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، شرکت تعاونی ناشران قم و اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان قم و کتابفروشی‌های مجتمع ناشران، سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم، کانون پرورشی کودکان و نوجوانان و بانک شهر برگزار می‌شود./998/پ202/ق

ارسال نظرات