۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۴۸۱۲۵۲

واکنش دارالافتای مصر به فتوای داعش در ترور علمای اسلام

مرکز رصد فتواهای تکفیری و افراطی وابسته به دارالافتای مصر به فتوای داعش در ترور علمای اسلامی در کشورهای مختلف واکنش نشان داد.
دارالافتاي مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز رصد فتواهای تکفیری و افراطی وابسته به دارالافتای مصر طی پیامی به فتوای داعش که تحت عنوان «فقاتلوا أئمة الكفر» (علمای کافر را بکشید) صادر شده است به شدت واکنش نشان داد و بیان داشت: تروریست‎ها با این فتوا به اعضای خود دستور داده‎اند علمای اسلام را به جرم کافر بودن، حمایت از دولت و کشورهای در حال مبارزه با داعش را به قتل برسانند.

در این پیام آمده است: تروریست‎ها به خوبی می‎دانند که علمای اسلام در خط مقدم نبرد با افکار افراطی و غلط آن‎ها هستند و اجازه نمی‎دهند که با برداشت‎های غلط از متون اسلامی به اهداف شوم خود برسند.

مرکز رصد فتواهای تکفیری تصریح کرد: داعش مفهوم جهاد، تشکیل دولت اسلامی و شریعت اسلامی را به شدت مخدوش کرده و هم جهت با دشمنان اسلام درپی نابودی مسلمانان است.

در این پیام نوشته شده است: یکی از اهداف چنین فتواهایی بیداری عناصر مخفی و حامی تروریست در کشورهای منطقه است زیرا آنان با مقابله مستقیم با کشورهای منطقه عاجز مانده‎اند و خسارت‎های بسیاری دیده‎اند.

دارالافتای مصر اظهار داشت: علمای اسلامی در کشورهای مختلف باید ضمن تمسک به تعالیم صحیح اسلام در مسیر اعتدال قدم بردارند./994/ب902/د

ارسال نظرات