۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۴۸۱۲۴۶
سخنگوی جنبش الوفاء در گفت‌وگو با رسا تصریح کرد؛

احتمال توسل ملت بحرین به مبارزه مسلحانه/ اصرار آل‌سعود بر محاکمه شیخ عیسی قاسم

سخنگوی جنبش الوفاء بحرین اقدامات اخیر آل خلیفه را موجب تقویت گفتمان سرنگونی رژیم دانست و افزود: آل سعود خواستار محاکمه شیخ عیسی قاسم در بحرین است.
سید مرتضی السندی

سيد مرتضی السندی، سخنگوی جریان الوفاء بحرین در گفت و گو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا با اشاره به خروش مردم بحرین همزمان با ششمین سالگرد انقلاب در این کشور، گفت: ملت بحرین شش سال است که خواسته های مشروع و مبارزه مسالمت آمیزشان را ادامه داده و در این مدت هم هرگز به فتنه طایفه ای کشیده نشده است. از سوی دیگر شعارهایی که در طول این سال ها مطرح شدند همگی شعارهای ملی هستند که بر احقاق حق طیف‌های مختلف جامعه تاکید می‌ورزند.

وی افزود: آل خلیفه با حمایت آل سعود در مدت اخیر تلاش مضاعفی را برای تغییر هدف جنبش داشت. آنها به دنبال این بودند که انقلاب بحرین به یک چالش مذهبی و طایفه ای تبدیل شود اما هوشیاری مردم مانع از این مساله شد.

سرکوب و تهدید تاثیری در حضور مردم نداشته است
این عالم بحرینی تاکید کرد که اعدام‌های میدانی و کشتار انقلابی‌ها هیچ تاثیری در عزم و اراده مردم نداشته است. حجت الاسلام السندی گفت: حضور گسترده مردم همزمان با ششمین سالگرد انقلاب پیام واضحی را برای آل خلیفه داشته است. امروز ما شاهد همان شعارهایی هستیم که از روز اول انقلاب مطرح شده بودند و این نشان دهنده ادامه حیات انقلاب است.

حجت الاسلام السندی با اشاره به حضور بیش از 4500 زندانی سیاسی در  زندان های بحرین گفت: سرکوب‌ها و تهدیدها موجب نشده ملت بحرین حتی یک گام از مواضع خود عقب نشینی کند. تبعید، سلب تابعیت و اقدامات وحشیانه آل خلیفه در این راستا به هیچ وجه کارساز واقع نشده است.

وی انتقام همگانی از ملت بحرین به خاطر استقامت در برابر حاکمیت را نشانه دیگر ضعف آل خلیفه توصیف و تصریح کرد: ملت بحرین تا تحقق تمامی خواسته های مشروع خود به جنبش ادامه می‌دهد. شاید باید زمان بیشتری را صبر کرد اما انقلاب بحرین بی شک در پایان به پیروزی می‌رسد.

اتحاد بی سابقه معارضان بحرینی حائز اهمیت است
حجت الاسلام السندی اتحاد معارضان بحرینی را نکته بسیار حائز اهمیتی خواند و گفت: امروز پس از گذشت شش سال از عمر انقلاب شاهد یک هم افزایی بی سابقه از سوی انقلابی‌های بحرین هستیم. جریان‌های مختلف در انقلاب بحرین به یک توافق و تعامل مشترک رسیده اند که مساله بسیار امیدوار کننده ای است.

این معارض بحرینی با تاکید براینکه به نظر می‌رسد آل سعود اصرار به محاکمه شیخ عیسی قاسم دارد، گفت: احتمال بازداشت شیخ عیسی قاسم بسیار بالاست اما تا کنون حضور ملت بحرین در میدان و مقاومت آنها نقشه‌های رژیم منامه را نقش بر آب کرده است. مهم این است که در وهله کنونی دفاع جانانه از شیخ عیسی قاسم و پوشیدن کفن در آمادگی دفاع از شیخ عیسی قاسم طراحی اصلی حاکمیت بحرین را مختل کرده است.

عضو ارشد جریان الوفاء بحرین خاطرنشان کرد: بی شک این حماقت‌های آل خلیفه نه به سود آنها بلکه به ضررشان تمام خواهد شد. اینگونه اقدامات تنها گفتمان لزوم "اسقاط رژیم" در بحرین را تقویت خواهد کرد. مسئله ای که ما در مدت اخیر شاهد آن بوده ایم.

بازداشت شیخ عیسی قاسم یعنی زیرپا گذاشتن خطوط قرمز
وی با بیان اینکه "بازداشت شیخ عیسی قاسم یعنی زیر پا گذاشتن همه خطوط قرمز ملت بحرین است"، گفت: در مدت اخیر آل خلیفه به نیروهای امنیتی اجازه استفاده اعدام های میدانی و استفاده از گلوله های جنگی داده شده است. آنها به دنبال این هستند که این اقدامات جنایتکارانه را از مشروع جلوه دهند. رژیم به دنبال ریختن خون های بیشتر است که این امر نشان دهنده استئصال آنها از پایداری مردم است.

حجت الاسلام السندی تاکید کرد که افزایش خشونت نیروهای امنیتی نمی‌تواند تغییر در وضعیت میدانی ایجاد کند. وی افزود: امروز ما حتی یک جمعیت دینی، یا یک جریان سیاسی شیعه رسمی در بحرین نداریم. همه رهبران سیاسی یا در زندان هستند و یا از بحرین تبعید شده اند.

 او با تاکید بر اینکه ملت بحرین در شش سال گذشته اقدامات مسالمت آمیز انجام داده است، گفت: مشکل اینجاست که آل خلیفه خود را در مصون از خطر می‌داند، از این رو در سال‌های اخیر از هیچ سرکوب و جنایتی فرو گذاری نکرد. وقتی این رژیم راه حل سیاسی را به بن بست می‌رساند امکان توسل ملت بحرین به افق‌های جدیدی از قبیل مبارزه مسلحانه وجود دارد./983/ب913/ک

 

ارسال نظرات