۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۴۸۱۲۳۹
امام جمعه دامغان:

عملکرد انقلابی و پایبندی به آرمان ها اولویت در انتخاب اصلح باشد

امام جمعه دامغان گفت: ستاد نماز جمعه با توجه به ماهیت خود وارد بازی‌های حزبی و جناحی انتخابات نشوند اما وظیفه دارند بستر را برای انتخاباتی پرشور و انتخابی آگاهانه آماده کنند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمد حسینیان رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان، ظهر امروز در نشست اعضای کمیته های ستاد نماز جمعه این شهرستان که با حضور قریب به 100 نفر از نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی و حوزه نماز شهرستان دامغان به میزبانی مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن اشاره به کارکردها و اهمیت نهاد نماز جمعه در حاکمیت و جامعه اسلامی، اظهار داشت: ستاد نماز جمعه شهرستان دامغان در فصل جدید فعالیت‌های خود با استفاده از ظرفیت فکری بیش از 200 نفر نیروهای مستعد، باتجربه و فرهیخته به ظرفیت بزرگی برای تحقق اهداف نظام اسلامی و رشد شهرستان بدل شده است.

امام جمعه دامغان با اشاره به ساماندهی و آغاز بکار برخی کمیته‌های ستاد جدید نماز جمعه دامغان از قبیل کمیته فرهنگی اجتماعی، سیاسی، جوانان، پشتیبانی، رسانه و بانوان، خاطر نشان کرد: مقدمات تأسیس صندوق قرض الحسنه‌ای با عنوان آدینه در زیر مجموعه ستاد با مشارکت خیران نیک اندیش با هدف کمک به حل مشکلات نیازمندان واقعی جامعه و جوانان جویای کار فراهم شده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسم نکوداشت عالم عامل حجت الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی، یکم اسفندماه در مسجد جامع دامغان اشاره کرد و گفت: این آیین فرصت مغتنمی برای تبیین و تشریح سیره عملی و اخلاقی این استاد گرانقدر حوزه علمیه و روحانی مجاهد به ویژه برای جوانان و طلاب مدارس علمیه است.

وی سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین تقوی رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و حجت الاسلام والمسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری همراه با رونمایی از دیوان اشعار و تمبر یادبود ابوالشهید حجت الاسلام والمسلمین سید مسیح شاهچراغی را از جمله برنامه های این مراسم بزرگداشت برشمرد.

حجت الاسلام حسینیان انتخابات را از مقاطع حساسی برشمرد که ستاد نماز جمعه می تواند همچون چراغی روشن راهنمای مردم باشد و افزود: امام جمعه و مجموعه نهاد نماز جمعه باید خط اصیل، الهی و انقلابی را ترسیم کنند تا کسانی که می خواهند بر سر سفره صحت بنشینند راه آنان مشخص باشد.

امام جمعه دامغان با تأکید بر اینکه امام جمعه و مجموعه ستاد نماز جمعه وارد بازی‌های حزبی و جناحی انتخابات نخواهند شد، خاطر نشان کرد: همه باید بستر را برای انتخاباتی پرشور و آگاهانه فراهم کنیم، مفاهیم صحیح و راه درست انتخاب اصلح را چه در انتخابات مهم ریاست جمهوری و چه در برگزیدن نمایندگانشان برای شورای اسلامی شهر برای مردم تبیین کنیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان با اشاره به ضرورت ورود نیروهای متدین، متعهد و متخصص و انقلابی به شوراهای اسلامی به‌عنوان ظرفیتی برای آبادانی کشور تصریح کرد: قوم گرایی در انتخابات شوراها آسیب‌زا است، امروز انتخاب بر اساس معیارهای قومی امری غیرقابل پذیرش است و بصیرت و آینده نگری ملت در این مسیر راهگشا است./977/203/ب1

ارسال نظرات