۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۴۸۱۲۲۱
رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

نمایشگاه کتاب فرصتی دوسویه برای ناشران و مردم است

حسینی کاشانی رسانه‌ها را بازوی توانمند برای ترویج برنامه‌های فرهنگی در کشور توصیف کرد و گفت: برپایی نمایشگاه‌های استانی کتاب فرصتی دوسویه برای ناشران و مردم است.
حسینی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی، رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، ظهر امروز، در نشست خبری دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان قم که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد استان قم برگزار شد، رسانه‌ها را بازوی توانمند برای ترویج برنامه‌های فرهنگی کشور توصیف کرد و گفت: در اجرای و برگزاری برنامه‌های فرهنگی اطلاع‌رسانی و خبررسانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ زیرا زمانی که از اطلاع‌رسانی از این مراسم‌ها غفلت شود، این برنامه‌ها به هدف و مقصود اصلی خویش نخواهند نرسید.

حسینی کاشانی بیان کرد: هدف از تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی این است که مخاطبان و مردم از مراسم‌ها استفاده و بهره‌مند شوند و در این راستا رسانه‌ها می‌توانند نقش مؤثری در اطلاع‌رسانی از آیین‌های فرهنگی ایفا کنند.

رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: رسانهها می‌توانند به اجرای برنامه‌های فرهنگی سرعت بخشند و مخاطبان بیشتری را جذب کنند و در راستای موفقیت برنامه‌های فرهنگی نقش مؤثری ایفا کنند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد این است که برای مردم و مخاطبان با سلیقه‌های گوناگون برنامه‌های مختلف فرهنگی ایجاد و اجرا کنند و رسانه‌ها باید نواقص و کاستی‌های این مراسم‌ها  را در جهت تکمیل و بهبود این برنامه‌ها به همکاران ما گوشزد کنند.

حسینی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خویش بر اهمیت برپایی نمایشگاه کتاب در استان‌های مختلف اشاره و بیان کرد: یکی از مهمترین برنامههای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپایی نمایشگاه‌های کتاب در استان‌های سراسر کشور است.

وی برپایی نمایشگاه‌های کتاب را فرصتی دو سویه برای ناشران و مردم توصیف کرد و گفت: نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای ناشران است که کتاب‌ها و محصولات خویش را عرضه کنند و همچنین فرصتی برای مخاطبان است که کتاب‌های مورد علاقه و نیاز خویش را به آسانی انتخاب و تهیه کنند.

رییس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز کرد: به هر میزانی که استقبال و اختصاص یارانه‌ها در نمایشگاه بیشتر شود، نشان دهنده میزان موفقیت نمایشگاه کتاب است.

وی از برپایی دوازدهمین نمایشگاه استان قم خبر داد و گفت: به دلیل دارا بودن جایگاه و اهمیت ویژه قم در میان استان‌های دیگر، ناشران بسیاری از سراسر کشور برای شرکت در نمایشگاه استان قم ابراز تمایل کرده‌اند و در این نمایشگاه ناشران مختلف استانی و غیر استانی شرکت دارند.

حسینی کاشانی با بیان اینکه در نمایشگاه کتاب استان قم، آثار و محصولات با تخفیف 30 درصد در نمایشگاه عرضه می شود، بیان کرد: دوازدهمین نمایشگاه استان قم از یک تا 7 اسفند امسال در مجتمع ناشران با حضور ناشران استانی و غیر استانی برگزار می‌شود./998/پ202/ق

ارسال نظرات