۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۴۸۱۲۱۴
به ریاست آیت الله علم الهدی؛

یکصد و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی برگزار شد

یکصد و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و به ریاست آیت الله علم الهدی برگزار شد.
جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، یکصد و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی صبح تا ظهر امروز در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و به ریاست آیت الله سید احمد علم الهدی، با دستور کار بررسی نظام نامه این شورا و نیز بررسی فرآیند پیوست فرهنگی در پروژه های مشهد مقدس برگزار شد.

آیت الله علم الهدی در این جلسه با انتقاد از اجرایی نشدن مطالبه رهبر معظم انقلاب نسبت به لزوم پیوست نگاری فرهنگی برای پروژه های توسعه ای کشور، استان خراسان رضوی را جزء معدود استان های پیشرو در اجرای این مطالبات خواند و گفت: در استان خراسان رضوی، شهر مقدس مشهد مرکز تراکم مسائل فرهنگی است و خیلی از مسائلی که در جلسه تصویب می شود، با محوریت این شهر صورت گرفته و در واقع سایر شهرستان ها دنباله رو مشهد قرار گرفته اند.

وی با غلط دانستن بی توجهی به امور فرهنگی خاص سایر شهرستان های خراسان رضوی، به سفرهای اخیر خود به شهرستان های تربت حیدریه و نیشابور اشاره کرد و افزود: سایر شهرستان های استان مسائل فرهنگی خاص خودشان را دارند و برای مثال نیشابور مسائل فرهنگی ای دارد که با یدک کشیدن آن نسبت به مشهد، به درستی پیگیری نمی شود. در نتیجه باید برای بررسی مسائل فرهنگی مخصوص شهرستان ها جلساتی تشکیل شود.

همچنین در این نشست، سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که موضوع پیوست فرهنگی از مظلوم ترین مسائل فرهنگی کشور است، گفت: مسأله پیوست فرهنگی واقعا مظلوم واقع شده و باید سریع تر بتوانیم ورود اجرایی به آن داشته باشیم.

وی با اشاره به فاصله زمانی ایجاد شده بین تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر لزوم پیوست نگاری فرهنگی برای پروژه های توسعه ای، خاطرنشان کرد: اگر همان زمانی که رهبر معظم انقلاب روی این موضوع تأکید فرمودند، به عرصه اجرایی آن وارد می شدیم، شاید امروز بسیاری از موانع سیاسی، امنیتی و فرهنگی در مسیر توسعه مشهد را شاهد نبودیم.

کوروش صبوریان، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی، دیگر سخنران این جلسه بود که با اشاره به میزبانی مشهد مقدس در شش مسابقه بین المللی طی سال 96، بر لزوم تهیه برنامه فرهنگی از سوی یکی از نهادهای شهری و یا استانی با هدف تبلیغ فرهنگ ناب اسلامی ایرانی در حاشیه این مسابقات تأکید کرد و گفت: بر خلاف رویه ای که به هنگانم اعزام ورزشکاران استان به مسابقات خارج کشور برقرار است، در مدتی که ورزشکاران دیگر کشورها در مشهد حضور دارند، متولی مشخصی برای برگزاری برنامه های فرهنگی مشخص نشده است.

گفتنی است رییس صداوسیمای خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، اعضای شورای راهبری پیوست فرهنگی و اجتماعی، فرمانده نیروی انتظامی استان، رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و مسؤول نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی از دیگر حاضران در جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی بودند./202/820/ب1

ارسال نظرات