۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۸۱۱۷۴
آیت الله استادی مطرح کرد؛

رضایت رهبر انقلاب از فعالیت ها و اقدامات مرکز خدمات حوزه

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه فرمایشات رهبر معظم انقلاب را حاکی از رضایت ایشان از فعالیت ها و خدمات مرکز خدمات حوزه ارزیابی کرد.
سخنرانی آیت الله استادی در  در همایش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سی‌امین همایش مدیران استانی مرکز خدمات حوزه های علمیه با شعار آینده نگری، ارتقای هدفمندی خدمات، اقدام و عمل پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات مرکز خدمات حوزه های علمیه برگزار شد.

آیت الله رضا استادی در این همایش با اشاره به این که دشمنان تلاش زیادی در جهت منفور کردن چهره روحانیت در نزد مردم انجام داده اند، اظهار داشت: با وجود این تلاش ها و با اینکه بدون تعارف گاهی مشکلاتی از جانب برخی روحانیان دیده می شود بازهم عقیده مردم به ما زیاد است و به راحتی تهمت هایی که به روحانیت زده می شود را نمی پذیرند

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر لزوم درست عمل کردن روحانیت به وظایف خود در همه شؤون طلبگی یادآور شد: شما در مراکز خدمات حوزه کار بزرگی را برعهده دارید و به اهل علم کمک می کنید که بسیار ارزش دارد و به عقیده من این کار فرقی با تدریس و تبلیغ و منبر رفتن ندارد و عبادت خدا محسوب می شود.

وی افزود: صحبت هایی که رهبر معظم انقلاب در این سال ها در مورد این مرکز و خدمات آن داشته اند حاکی از رضایت ایشان از فعالیت های کارکنان است که جای خوشحالی دارد، چراکه ایشان معتقدند که طلبه ها با وجود مرکز خدمات آرامش بهتری پیدا کرده اند.

آیت الله استادی با بیان این که خدمت در این مرکز به طلاب نوعی واسطه شدن برای کار خیر است، یادآور شد: شکر هر نعمتی انجام درست وظایفی است که برگردن انسان گذاشته شده و همین شکر است که نعمت را زیاد می کند اگر شما چندسالی است که در این مرکز مشغول هستید می توانید این کار را نردبان ترقی خود را طی کنید همچنان که در صورت بد عمل کردن و عدم انجام درست وظایف سقوط و عدم عاقبت بخیری پیش خواهد آمد.

وی افزود: عدم انجام درست وظایف در بین شما شاید یک مصداق هم نداشته باشد ولی باید تذکر داد؛ روایتی از پیامبر خدا است که فرمود: «کم است در آخر الزمان برادری که بتوان به او تکیه کرد و یا درهمی که از حلال به دست آمده باشد» به این معنا که یکی از نقشه های شیطان فریب انسان به وسیله رفیق است ولی مقصود اصلی ما قسمت دوم است به این معنا که کسی حقوق بگیرد ولی درست کار نکند همان درهمی است که به دست آورده ولی حلال نیست.

وی با بیان این که کسب روزی حلال در دنیای امروز واقعا کار سختی است، ابراز داشت: برخی افراد در جامعه هستند که پول می گیرند و ربا می دهند و یا کارمندی که پول می گیرد ولی کار نمی کند، بنابراین باید به هر عنوان حقوقی می گیریم از راه حلال باشد چراکه این حقوق ما از بیت المال و متعلق به همه مسلمان ها است./1330/پ202/ج

ارسال نظرات