۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۸۱۱۶۴
با حضور 4500حافظ قرآن؛

آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم برگزار می شود

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم از شرکت 4500نفر در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم خبر داد.
مدیرکل اوقاف قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا نشست خبری مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم با موضوع طرح تربیت حافظان قرآن و آزمون کتبی طرح تربیت حافظان برگزار شد.

حجت الاسلام سیداسماعیل حسینی مقدم در این نشست با اشاره به هدف برگزاری این طرح عنوان کرد: طرح تربیت حافظان قرآن کریم 5 سال است که در سازمان اوقاف و امور خیریه و با هدف پاسخگویی به تدبیر رهبر انقلاب مبنی بر تربیت 10میلیون حافظ در ایران اسلامی آغاز شده است.

وی افزود: در دیداری که مدیران سازمان اوقاف در حرم امام رضا(ع) با رهبرانقلاب داشتند، این سازمان تعهد کرد که طرح تربیت یک میلیون حافظ قرآن را تهیه و اجرایی کند و برهمین اساس نیز سهمیه ای برای هر استان در نظر گرفته شد که سهمیه استان قم در طول این 5 سال، تربیت 30هزار حافظ قرآن بوده است.

حجت الاسلام حسینی مقدم تصریح کرد: در سال جاری سهمیه استان قم در این طرح 6700 نفر بود که به عنوان دومین استان موفق در کشور توانستیم نسبت به جذب و ثبت نام سامانه ای 7هزار نفر اقدام کنیم که برای آموزش این افراد حدود 300 کلاس حفظ قرآن کریم در امامزادگان، مساجد و اماکن مختلف برگزار شد.

وی با بیان آمار شرکت کنندگان در آزمون کتبی طرح تربیت حافظان قرآن کریم خاطرنشان کرد: جمعاً 4500 نفر برای شرکت در آزمون نهایی این طرح که پنج شنبه 28بهمن برگزار می شود ثبت نام کرده و کارت ورود به جلسه آنها صادر شده است که از این تعداد 1850نفر در حفظ موضوعی، 22 نفر در حفظ کل، 112نفر در حفظ 20جزء، 130نفر در حفظ 15جزء، 161 نفر در حفظ 10جزء، 629 نفر در حفظ 5 جزء، 485 نفر در حفظ 3جزء، 612 نفر در حفظ 2 جزء و 962 نفر در حفظ یک جزء آموزش داده شده و در آزمون پایانی شرکت خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قم افزود: کلیه شرکت کنندگانی که حائز حداقل 70درصد پاسخ صحیح به آزمون شوند، موفق به دریافت گواهی نامه رسمی سازمان اوقاف خواهند شد و در قرعه کشی جوایز ویژه نیز شرکت داده می شوند.

حجت الاسلام حسینی مقدم تأکید کرد: این آزمون ساعت 8:30 صبح روز پنج شنبه و با حضور ریاست سازمان اوقاف و امورخیریه، آیت الله سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س)، استاندار و جمعی از مسؤولین استانی در مصلای نماز جمعه برگزار و به صورت زنده نیز از شبکه استانی پخش خواهد شد.

وی با تشکر از حضور مردم در مسابقه کتابخوانی نماز اظهار کرد: حضور مردم در این مسابقه بسیار خوب بود که جا دارد از همه تشکر کنیم و نتایج آزمون که قرار بود در 22 بهمن ماه اعلام شد، به دلیل همزمانی با ایام فاطمیه به تعویق افتاده و فرداشب مراسم قرعه کشی برگزار و اسامی برندگان اعلام خواهد شد که شرکت کنندگان می توانند این مراسم را به طور زنده از شبکه استانی نور تماشا کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: محور اصلی در طرح  تربیت حافظان قرآن کریم، امامزادگان، مساجد و مدارس بوده است اما ما علاوه بر این مکان ها، در زندان هم یک مرکز فرهنگی و قرآنی راه اندازی کرده ایم که حدود 600 نفر از زندانیان نیز در این طرح شرکت کرده اند./872/پ202/ج

 

ارسال نظرات