۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۸۱۱۰۸
آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به ادعای اخیر رییس جمهور آمریکا:

دیگر حربه توجیه گران کند است که بگویند باید با آمریکایی‌ها ساخت

حضرت آ‌یت الله مکارم در واکنش به ادعای اخیر رییس جمهور آمریکا مبنی بر طرفداری ایران از تروریسم گفت: هیچ کشوری به اندازه ایران با تروریسم مبارزه نکرده و نقش مؤثر در این زمینه نداشته است.
جلسه درس خارج فقه حضرت آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایتی از ائمه(ع) مبنی بر این که فتنه همچون شبی تاریک است، گفت: در شب تاریک سارقان فعالیت کرده و غالب درندگان کار می کنند و دوست از دشمن شناخته نمی شوند.

وی افزود: می فرماید خطر به اندازه ای است که انسان صبح مؤمن و شب کافر است، یعنی به این سرعت انسان ایمان خود را از دست می دهد، حضرت می فرماید دلیل این مسأله این است که انسان دین خود را به دنیا می فروشد، در طول تاریخ قدرتمندان و ثروتمندان بسیاری بودند که رفتند و جز قبور خاموش چیزی از آن ها باقی نمانده است، از این رو مقامات دنیوی عارضی است و زائل می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که الان بخشی از این فتنه ها مشاهده می شود، اظهار داشت: سوء استفاده های مالی بلکه بهتر است که تعبیر کنیم رسواهایی های مالی در حکومت اسلامی چقدر دردناک و خطرناک است و به اعتماد مردم ضربه می زند یعنی دین را به دنیا می فروشند.

وی ادامه داد: انسان باید با اعمال نیک جلوی فتنه ها را بگیرد، واقعا کسی نمی تواند خودش را در خطر نبیند، گاهی می شود وقتی این اموال و مقامات و امور حرام برای کسی پیش می آید افراد توجیه هم می کنند و می گویند وظیفه ما این است که عدالت را اجرا کنیم.

 حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که اگر انسان گناه را توجیه کند راه بازگشتی ندارد و توبه نمی کند، ابراز داشت: هوای نفس گناه را زینت داد و فرد آن را به عنوان اطاعت و عبادت انجام می دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: زمانی بود که بعضی می گفتند با آمریکایی ها ور نرویم و با آن ها کنار بیاییم و رفاقت کنیم که اگر رفاقت کنیم شرمنده می شوند و رفاقت می کنند عده ای واقعا چنین عقیده ای داشتند اما پرده ها بالا رفت و معلوم شد که این ها عهد شکن هستند، یک سال نیم مذاکره کردند حالا می خواهند دبه در بیاورند و دبه در آورده اند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دیگر حربه توجیه گران کند است که بگویند می شود با آمریکایی ها باید ساخت، بدتر از پیمان شکنی آمریکایی ها، دروغگویی آن ها است، اخیرا رییس جمهور آمریکا مدعی شده طرفدار شماره یک تروریسم در دنیا ایران است، این دروغی بسیار بزرگ است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که هیچ کشوری به اندازه ایران با تروریسم مبارزه نکرده و جمهوری اسلامی در سوریه، لبنان و عراق نقش مؤثر داشته است، دشمن شماره یک تروریسم ایران است اما می گویند بدترین طرفدار تروریسم ایران محسوب می شود در عالم سیاست مادی حیا و شرم مفهوم ندارد و دروغ به این بزرگی می گویند، این دروغ از پیمان شکنی آن ها بدتر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که شخصیت های آمریکایی اعتراف کردند که از وقتی آمریکا وارد عراق شد داعش هم وارد این کشور شد، گفت: آن ها داعش را وارد عراقی کردند و در حال حاضر از تروریست ها در سوریه دفاع می کنند، زادگاه تروریسم وهابیت است و مرکز وهابیت عربستان سعودی به شمار می رود که نزدیک ترین دوست آمریکایی ها محسوب می شوند.

وی افزود: کسانی که تا گلو در طرفداری از تروریسم فرو رفتند حالا با دروغی بزرگ ایران را نخستین طرفدار تروریسم در دنیا معرفی می کنند، از این رو باید دیوار بی اعتمادی به آمریکا بالاتر رود، وضعیت عهد شکنی با این دروغ های بزرگ بدتر شد؛ این که گفته می شود شیطان بزرگ واقعا دلیل آن روشن است و شیطان چنین دروغی می گوید.

این مرجع تقلید اظهار داشت: امیدواریم ملت ما روز به روز متحدتر و منسجم تر شوند و در برابر دشمن، دشمن شناس تر باشند و روی پای خود بایستند، جمهوری اسلامی  و ملت ایران طمع در هیچ کشوری ندارد و یک وجب از آب و خاک دیگران را نمی خواهند، ایران در برابر تروریسم قربانی هم می دهد که امیدواریم خداوند ما را از شر دشمن محافظت بفرماید./1323/پ202/ص

ارسال نظرات