۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۴۸۱۰۹۳
کارشناس مسائل مذهبی:

انتخاب ولی لطف الهی است

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه زمین هرگز خالی از حجت نخواهد بود، گفت: خلیفةالله تنها از سوی خداوند انتخاب می‌شود و مردم در این امر کوچکترین دخالتی نمی‌توانند داشته باشند.
اویسی

به گزراش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن اویسی کارشناس مسائل مذهبی، سه‌شنبه شب در مراسم ایام شهادت دخت نبی اکرم حضرت فاطمه صدیقه(س) و در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: خداوند امت اسلامی را پس از رحلت نبی اکرم مورد آزمایش قرار داد.

حجت الاسلام اویسی اضافه کرد: زمانی که پیامبر(ص) دارفانی را وداع گفتند این مهم محقق و افراد زیادی در این امتحان مردود شدند.

وی در تبیین اینکه شهادت مرگی غیر از مرگ طبیعی است، ابراز کرد: شهادت با تجاوز و حمله ظالمانه روی می‌دهد مرگ حضرت زهرا(س) نیز مرگ طبیعی نبود بلکه ایشان در نهایت مظلومیت به دست ظالمان متجاوز به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه افزود: امام صادق(ع) می‌فرماید: تا ابد دود آن جنایت تاریخی چشم بشریت را خواهد سوزاند، این ظلم انحرافی را در جامعه اسلامی ایجاد کرد که اگر تا قیامت کسی به ناحق کشته شود عذابش گریبان‌ کسانی را که منجر به این انحراف شدند را خواهد گرفت.

حجت الاسلام اویسی با تاکید بر اینکه تنها خداوند می‌تواند بر روی زمین خلیفه انتخاب ‌کند، عنوان کرد: انتخاب خلیفةالله حق الهی است و تنها اوست که احتیار دارد بر روی زمین برای خود حجت انتخاب کند زیرا اگر این امر از سوی خدا محقق نشود خلاف قاعده لطف خواهد بود در حالی که لطف الهی ایجاب می‌کند که خداوند رسولان و رهبرانی را برای هدایت و سعادت بشر مبعوث و یا انتخاب کند.

وی با استناد به قرآن کریم مبنی بر اینکه خداوند هرگز زمین را خالی از حجت باقی نمی‌گذارد، گفت: خلیفةالله تنها از سوی خداوند انتخاب می‌شود و مردم در این امر کوچکترین دخالتی نمی‌توانند داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خداوند در حجةالوداع امام علی(ع) را به عنوان جانشین رسول خدا انتخاب و به مردم معرفی کرد، تصریح کرد: پس از وفات رسول خدا با تشکیل جلسه سقیفه و انتخاب خلیفه از سوی اعضای شورا امر الهی نادیده شد و جامعه اسلامی دچار انحرافی بزرگ شد./202/813/ب1

ارسال نظرات