۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۴۸۱۰۸۵
استاد حوزه علمیه:

دعا بهترین درمان بیماری های روحی برای انسان است

استاد حوزه علمیه توجه به دعا را موجب زدودن زنگار بیماری های روحی در انسان دانست و گفت: دعاهای بر جای مانده از ائمه اطهار(ع) گنج هایی قیمتی هستند که رمز و رموز بسیار شگفت آوری در آنها برای درمان بیماری های روحی انسان وجود دارد.
حجت الاسلام مهدی قائمی حجت الاسلام مهدی قائمی حجت الاسلام مهدی قائمی حجت الاسلام مهدی قائمی حجت الاسلام مهدی قائمی حجت الاسلام مهدی قائمی حجت الاسلام مهدی قائمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مهدی قائمی، استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در جمع طلاب و دانشجویان بنیاد حیات بابل با تأکید بر توجه بیشتر جامعه به دعا جهت تعالی روحی انسان، گفت: دعا موجب درمان بسیاری از بیماری های روحی انسان می شود و انسان عصر امروز که در پرتو زندگی مادی دچار خسارت های روحی فراوانی شد، بیشتر به آن نیازمند است.

وی دعاهای نقل شده از ائمه اطهار(ع) را گنج های قیمتی مکتب تشیع بیان کرد و افزود: در دعاهای نقل شده از ائمه اطهار(ع) رمز و رازهای شگفت انگیزی وجود دارد که موجب تعالی روح انسان می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آنهایی که در گرفتاری های زندگی  روزمره دچار برخی ضعف های روانی هستند به دعاهای روایت شده از امامان معصوم(ع) پناه ببرند، اظهار داشت: اگر انسان معانی دعاها را به خوبی درک کند، اثرات عمیق تری در وجود او خواهد گذاشت و غبارهای اندوه از وجود او پاک می شود.

وی با تشریح جلوه اعمال دنیایی انسان در عالم آخرت، تصریح کرد: همه ابعاد رفتاری و شخصیتی انسان در ابعاد ملکوتی در قیامت آشکار می شود و شخصیت از نهان انسان جلوه پیدا می کند.

حجت الاسلام قائمی با بیان این مطلب که انسان باید برای رسیدن به جلوه حقیقت الهی از مسیر اهل بیت(ع) حرکت کند، گفت: جلوه نورانی معصومین(ع) در عالم ملکوت و در میان ملائکه شناخته شده است و این مسیر در دنیای تاریک و ظلمانی دنیا هدایتگر انسان هایی است که وجود خود را برای پذیرش نور هدایت الهی آماده کنند.

وی افزود: انسان های مدعی راه حضرت زهرا(ع) باید نور فاطمی داشته باشند تا این نور به تدریج با محبت اهل بیت(ع) در آنها روشن شود.

استاد حوزه و دانشگاه محبت به خدا و اولیای او را مانع بزرگ درونی برای افتادن انسان در وادی گناه بیان و تصریح کرد: دوست داشتن اهل بیت(ع) به انسان رنگ و بوی ولایت الهی می دهد و خلق و خوی این بهترین بندگان خدا به تدریج در انسان شکل می گیرد.

وی با اشاره به روایات متعددی از ائمه اطهار(ع) درباره جایگاه والای حضرت زهرا(س) در عالم، خاطرنشان کرد: مهر و محبت حضرت زهرا(س) بالاتر از مهر و محبت مادر به فرزندان است زیرا این مهر مستقیما از انوار رحمت الهی نشأت گرفته است.

حجت الاسلام قائمی سبک و سیره فاطمی را یک سبک برجسته در زندگی دنیایی بیان کرد و گفت: امروز در جامعه اسلامی خود نیازمند معرفی ابعاد وجودی حضرت زهرا(س) و سبک زندگی متعالی آن حضرت هستیم.

وی با تشریح این نکته که از زندگی دنیایی یک مؤمن سراسر بوی خدا استشمام می شود، تأکید کرد: باید تمام مدار زندگی ما با درجه رضای الهی تنظیم شود و حتی خشم و غضب ما هم در راستای رضایت خداوند باشد./1313/202/ب2

ارسال نظرات