۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴
کد خبر: ۴۸۱۰۷۰
با حضور آیت الله مصباح یزدی؛

یادواره شهدای مؤسسه امام خمینی برگزار شد

نهمین یادواره شهدای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با حضور آیت الله مصباح یزدی در قم برگزار شد.
یادواره شهداء موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نهمین یادواره شهدای مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) سه شنبه شب با حضور رییس، اعضای هیأت علمی و دانش پژوهان این مؤسسه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور پر شور طلاب برگزار شد، حجت الاسلام زمانی به شعر خوانی پرداخت و ضمن تجلیل از فداکاری شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را گرامی داشت و اشعاری در این باره خواند.

در این یادواره آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که بزرگداشت شهدا احیای شعائر الهی است، گفت: تشکیل این جلسات سبب می شود که نام شهدا و  ارزش شهادت در جامعه باقی بماند.

وی افزود: اگر رهبر معظم انقلاب فرمودند بزرگداشت و زنده نگه داشتن یاد شهدا شاید کمتر از شهادت نباشد سخنی مبالغه آمیز نیست، در صورتی تأثیر شهادت قابل استفاده است که شناخته شود و نام و ارزش آن باقی بماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جلسات بزرگداشت شهدا زمینه ای فراهم می کند که به حقیقت شهادت توجه داشته باشیم و به آن اهمیت دهیم، اظهار داشت: انسان باید فکر کرده و حقیقت این موضوع را پیدا کند.

وی ادامه داد: سمبل و نماد شهادت در عالم هستی حضرت سیدالشهدا(ع) است که چیزی برای دفاع از اسلام و هدایت امت کم نگذاشت، هدف حضرت از این فداکاری بزرگ این بود که مردم و جامعه هدایت شوند اما امت حق این فداکاری را ادا نکرد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که حیات جامعه مرهون نام سید الشهدا است، ابراز داشت: شهادت امام حسین(ع) تا هزاران سال بعد بر افراد اثرگذار است که اگر این فداکاری حضرت نبود ما الان از گمراهان بودیم.

وداع با شهید محمدمهدی قربانی از شهدای مدافع حرم که به تازگی وارد کشورمان شده از دیگر برنامه های این یادواره بود که در فضایی معنوی برگزار شد.

طلاب و حاضران در این یادواره با سر دادن شعارهایی همچون«حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «هیهات منالذله» و «اباالفضل علمدار خامنه ای نگه دار» یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند و با شهید محمدمهدی قربانی وداع کردند.

در پایان مراسم نیز حاج منصور ارضی از مداحان اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی درباره ایام شهادت حضرت زهرا(س) و فداکاری های شهدا پرداخت./1323/پ202/ی

ارسال نظرات