۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
کد خبر: ۴۸۱۰۴۹
کارشناس دینی مطرح کرد؛

مرگ خاموش استعدادها در فضای مجازی

فعال فرهنگی حوزه علمیه قم علت افزایش طلاق‌ در کشور را استفاده نادرست از فضای مجازی معرفی کرد و بر لزوم تشکیل «شبکه ملی» از سوی مسؤولان تأکید کرد.
حجت الاسلام مقدمی

حجت‌الاسلام محمود مقدمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، شرط ورود به فضای مجازی را مهارت و سواد رسانه‌ای دانست و گفت: فضای مجازی همانند دریایی بی‌کران است که اگر انسان، با مهارت وارد آن شود می‌تواند مروارید صید کند، اما اگر این مهارت را نداشت خوراک نهنگ‌ها می‌شود.

فعال فرهنگی حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه حریم خانواده در تیررس دشمنان قرار گرفته است، تصریح کرد: با مشاهده طلاق‌های بی شماری که به سبب استفاده‌های نادرست از فضای مجازی صورت می‌پذیرد می‌توان گفت دشمن تا حد زیادی توانسته حریم خانواده‌های ایرانی را از بین ببرد.

وی افزود: مردان با مشاهده فیلم‌های غیراخلاقی در فضای مجازی نسبت به همسران خود بی‌رغبت می‌شوند؛ بنابراین ضرورت دارد اقدامات جدی در این زمینه از سوی مسؤولان شکل بگیرد چراکه بی‌توجهی به این مهم می‌تواند فاجعه آفرین باشد.

حجت‌الاسلام مقدمی فعالیت‌های ورزشی و فرهنگ کتابخوانی را به‌عنوان جایگزین فضای مجازی معرفی کرد و خاطرنشان کرد: اگر جوانان با مطالعه، تفریح‌های سالم، فعالیت‌های ورزشی و تعاملات اجتماعی صحیح انس بگیرند به یقین از آسیب‌های جدی این فضای پر خطر به شدت کاسته خواهد شد.

فعال فرهنگی حوزه علمیه قم با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی باید طبق برنامه باشد، اظهار داشت: فرزندان و حتی والدین نباید در هر ساعت از روز بدون برنامه از فضای مجازی استفاده کنند چراکه این مسأله سبب به هم خوردن برنامه‌های زندگی می‌شود و چه‌بسا گاهی اوقات سال‌ها فرزندان را از تحصیل بازمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه باید از شخصی‌سازی فضای مجازی دوری شود، عنوان کرد: خانواده باید در ابتدا روح صداقت و صمیمیت را در کانون گرم خود نهادینه کند سپس با ایجاد این روحیه به‌صورت مشترک از فضای مجازی استفاده کنند به‌گونه‌ای که دیگر فرزندان مسأله‌ای را در این فضا از والدین خود پنهان نداشته باشند.

حجت‌الاسلام مقدمی با اشاره به اینکه رهایی فرزندان در فضای مجازی همگامی با شیطان است، ابراز داشت: پدران و مادران همان گونه که از ایجاد ارتباط فرزندان خود با نامحرم‌ها جلوگیری می‌کنند باید در فضای مجازی نیز این حساسیت را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر روح صفا و صمیمیت در خانواده و فامیل نهادینه شود می‌توان با ایجاد کانال‌های فامیلی و خانوادگی به بحث‌های علمی و جذاب درون فامیلی پرداخت و  با نظارت سالم و صمیمی جلوی ارتباط فرزندان خود را با غریبه‌ها گرفت.

فعال فرهنگی حوزه علمیه قم با بیان اینکه فضای مجازی از سوی دشمن برای ضربه زدن به نسل جوان کشورمان طراحی شده است، بیان کرد: اگر در این زمینه از سوی مسؤولان اقدامات لازم صورت بگیرد، چه‌بسا با استفاده‌های صحیح می‌توان از این فضا برای شکست دشمنان استفاده کرد.

وی در پایان یادآور شد: متأسفانه مسؤولان کشور کم‌کاری می‌کنند و باید از سوی مردم از آن‌ها بسیار درخواست شود تا به‌زودی «شبکه ملی» را راه‌اندازی کنند و جلوی بسیاری از این مشکلات موجود گرفته شود./841/ت302/س

ارسال نظرات