۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۴۸۱۰۲۲
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب هشدار داد؛

حریم خانواده در تیررس تهاجم رسانه ای دشمنان

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی فضای مجازی را راهبرد دشمن برای گمراهی جوانان ایرانی معرفی کرد و گفت: امروزه دشمن با رایگان قرار دادن فضای مجازی کانون گرم خانواده‌ها را مورد هجمه قرار داده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا موسوی نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فضای مجازی را راهبرد دشمنان برای اثرگذاری در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جوامع گوناگون معرفی کرد و گفت: با توجه به عملکرد دشمنان درمی‌یابیم آن‌ها برای از بین بردن بنیان گرم خانواده ابتدا «مادر» را مورد هدف قرار داده‌اند و همواره سعی دارند نظارت‌های او را نسبت به فرزندان کاهش دهند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) ضمن هشدار به جوانان در خصوص استفاده‌های بیش از اندازه فضای مجازی تصریح کرد: امروزه در برخی کشورهای خارجی ازجمله کانادا فضای مجازی به‌صورت رایگان در اختیار همه قرار نمی‌گیرد و این مهم کاملاً روشن می‌کند که دشمن برای نابودی عمر و جوانی جوانان کشورمان با برنامه‌ای همه‌جانبه از طریق جبهه فضای مجازی به میدان آمده است.

وی ادامه داد: از سوی برخی سران رژیم غاصب اسرائیل مطرح شده بود که مردم ایران دیگر چیزی پنهان ندارند و تمام اطلاعات آنان در دسترس ما است؛ بر این اساس فضاهای مجازی از جمله شبکه‌های اجتماعی را می‌توان یک نوع ابزار جاسوسی غربی دانست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب با اشاره به اینکه دشمن حریم خانواده را مورد هجمه قرار داده است، گفت: امروزه متأسفانه با مشاهده مفاسد فضای مجازی می‌توان گفت دشمن تا حدودی در زمینه از بین بردن حریم مقدس خانواده در ایران پیشروی کرده است و اگر در این زمینه اقدام جدی صورت نگیرد به‌زودی این پدیده به یک معضل جدی تبدیل خواهد شد.

اعتیاد به فضای مجازی در کمین فرزندان

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) نظارت پدران و مادران بر شیوه استفاده فرزندان از فضای مجازی را ضروری دانست و اظهار داشت: اگر استفاده از این فضا مدیریت نشود این پدیده به‌زودی تبدیل به «اعتیاد به فضای مجازی» خواهد شد که پیامد‌های بسیار ناگواری را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: استفاده‌های نابجا از فضای مجازی می‌تواند به‌شدت در روح و روان افراد تأثیر بگذارد و چه‌بسا سبب افسردگی‌های شدید نیز بشود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب با بیان این‌که در محافل صمیمی به‌ویژه مدارس باید آسیب‌های فضای مجازی مطرح شود، عنوان کرد: ضرورت دارد رسانه‌ها اعم از دیداری، شنیداری و روزنامه‌ها نسبت به آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه درباره آسیب‌های این فضا اهتمام ویژه ورزند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به این که متأسفانه هنوز مردم کشور با مطالعه انس نگرفته‌اند، افزود: اگر این فرهنگ زیبا میان مردم جای‌گیر شود پرواضح است که افراد به‌جای وقت‌گذرانی در فضای مجازی سعی می‌کنند با مطالعات بیشتر سطح علمی خود را افزایش دهند.

وی ادامه داد: فرهنگ کتابخوانی در برخی کشورهای خارجی از جمله سوئد، کودکان از شش‌ماهگی با این فرهنگ آشنا می‌شوند و هنگام بزرگ شدن خودبه‌خود به مطالعه علاقه‌مند هستند؛ بر این اساس اگر این مهم در کشورمان نیز به‌صورت جدی پیگیری شود دیگر فرزندان به‌طور خودکار سراغ فضای مجازی نمی‌روند.

انفعال والدین در برابر فعالیت های فضای مجازی فرزندان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب خاطرنشان کرد: پدران و مادران نباید در برابر خواسته‌های فرزندان منفعلانه عمل کنند و ضرورت دارد فرزندان کاملاً نسبت به آسیب‌های این فضا آگاه شوند تا دیگر نسبت به برخورداری آزادانه از آن اصرار نورزند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید در اجرای برخی برنامه‌های صداوسیما تجدیدنظر شود، تصریح کرد: امروزه برخی کارشناسان تلویزیونی با جانبداری کورکورانه از بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی سبب شده‌اند تا جوانان بسیاری منحرف شده و در برنامه‌های مجازی غرق شوند.

وی اضافه کرد: باید در صداوسیما و رسانه‌های دیگر فیلم‌هایی نشان داده شود که جوانان را نسبت به آسیب‌های فضای مجازی آگاه کند.

هزینه در ورزش جوانان آسیب ها را کاهش می دهد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب با انتقاد از این‌که امکانات ورزشی در کشورمان بسیار پرهزینه است و همه جوانان به آن دسترسی ندارند، ابراز داشت: بدیهی است هنگامی‌که جوانان با آن‌همه شور و نشاط با هزینه‌های بالا در عرصه ورزش روبه‌رو می‌شوند و توانایی مالی هم ندارند، به فضاهای کم‌هزینه و پرآسیبی همچون تلگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی رو می‌آورند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) یادآور شد: یکی از آسیب‌های جدی فضای مجازی ایجاد شبهه‌های اعتقادی است که امروزه در بسیاری از خانواده‌ها شاهد آن هستیم و آرام‌آرام در حال گسترش میان مردم است؛ بر این اساس ضرورت دارد خانواده‌ها از همان کودکی فرزندان خود را با مبانی اصیل اسلام آشنا کنند تا هنگام رویارویی با شبهه‌ها دچار خودباختگی نشوند.

وی ادامه داد: پدران و مادران افزون بر اینکه خودشان باید نسبت به ارزش‌های دینی و به‌پاداری مجالس عزای اهل‌بیت(ع) پایبند باشند، باید فرزندان خودشان را نیز از کودکی با فرهنگ و فضای معنوی مسجد و معارف نورانی اهل‌بیت(ع) به‌طور کامل آشنا سازند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی نسب در پایان با بیان اینکه روحیه کنترل و «نه گفتن» فرزندان از سوی والدین تقویت شود، ابراز داشت: اگر این روحیه در فرزندان قوی باشد به‌یقین در برابر وسوسه‌های شیطانی در فضای مجازی از خود مقاومت نشان می‌دهند و به سادگی در دام دشمنان گرفتار نخواهند شد./841/ت302/س

ارسال نظرات